Nogle som mangler et fint FTP program?

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
Har lige fundet dette, og det ser sku godt ud. ;)

http://peecee.dk/upload/view/205303



Ja, ftp bliver brugt af mange eller de fleste, for det er ikke alle (/ret mange) der lige skruer deres egen "SFTP/secure RSYNC/whatever" sammen.

Joow, mon ikke samtlige ISP'er har strikket en hel del sammen selv ? Og det tog mig godt nok ikke voldsomt lang tid at lave det. Jeg tvivler på at de ikke har ekspertisen til at sætte SSH op.

Og til mange formål er FTP ideelt, det er enkelt at bruge, værktøjerne er mange og lige ved hånden, og bliver undestøtte mange steder. Og lets face it, der er rigtig mange data som der ikke er nogen der gider stjæle.

Men der er rigtig mange orme derude som ikke skelner mellem spændende data, men som bare skal have et website, besøgt eller ikke, at lægge sig på.

Selv bedstemors computer er et utrolig spændende mål for hakkedrengene, som skal have opbygget et botnet, og adgang til en web server er et guldæg.



Indlæg senest redigeret d. 23.11.2009 19:39 af Bruger #2695
Min hjemmeside er hos one.com, de tilbyder ftp (og en filemanager der kun virker med internet explorer) og så vidt jeg ved intet andet. Det er fint til mit formål. Og mon ikke det samme gælder for 99% af alle andre amatør hjemmesider. Selv om der er en del orme og botnet derude, er de vist ikke specielt interesseret i hjemmesider som min, og der findes andre metoder til at bremse dem på.



Min hjemmeside er hos one.com, de tilbyder ftp (og en filemanager der kun virker med internet explorer) og så vidt jeg ved intet andet. Det er fint til mit formål. Og mon ikke det samme gælder for 99% af alle andre amatør hjemmesider. Selv om der er en del orme og botnet derude, er de vist ikke specielt interesseret i hjemmesider som min, og der findes andre metoder til at bremse dem på.


Jeg tror roligt at du kan regne med at de er interesserede...de er sgi ikke så racistiske :)

Det er jo fuldt automatiseret så der er ikke rigtig nogen grund til ikke at tage amatørsiderne med.



Jøsses...bruger folk stadig FTP ?


Ja, der er desværre få tidssvarende alternativer.


Jeg har lavet min egen domæne hotel løsning, som giver mulighed for SFTP, secure RSYNC og Subversion.


Ja, ftp bliver brugt af mange eller de fleste, for det er ikke alle (/ret mange) der lige skruer deres egen "SFTP/secure RSYNC/whatever" sammen.

Og til mange formål er FTP ideelt, det er enkelt at bruge, værktøjerne er mange og lige ved hånden, og bliver undestøtte mange steder. Og lets face it, der er rigtig mange data som der ikke er nogen der gider stjæle.

Men det er næppe tilfældigt at din homebanking ikke kører ftp.

Problemet med FTP er ikke kun at dine data kan risikere at blive stjålet - for du har ret i at det er de færreste der smider så følsomme data op på et alm. webhotel.

Nej, problemet er i virkeligheden at også dit FTP-password bliver sendt ukrypteret over forbindelsen. Det gør dig til et let offer for at der kan sidde en bot et sted på netværket og opsnappe dine loginoplysninger. Det kan for det første have konsekvenser for dig selv, hvis du bruger samme password andre og mere følsomme steder, og for det andet kan det have store konsekvenser for dem der besøger din side, fordi stjålne FTP-passwords i stor stil bliver brugt til, automatiseret, at logge ind på sites og lægge malware-iframes ind i index-filer. Bliver du inficeret bliver din side også blokeret i de fleste moderne browsere i op til tre måneder ad gangen, indtil du får fjernet den skadelige kode.

Derudover er FTP hverken nemmere eller mindre tilgængeligt end SFTP. Der findes i oceaner af SFTP-klienter derude - de fleste _gode_ FTP-klienter har også SFTP-support.



Indlæg senest redigeret d. 24.11.2009 13:19 af Bruger #8223
Nej, problemet er i virkeligheden at også dit FTP-password bliver sendt ukrypteret over forbindelsen.


Sådan er det jo også med HTTP som man må mene er mere udbredt.



Nej, problemet er i virkeligheden at også dit FTP-password bliver sendt ukrypteret over forbindelsen.


Sådan er det jo også med HTTP som man må mene er mere udbredt.


Da kun hvis man ikke bruger krypteret http (HTTPS).

Men det er også et meget andet problem. Hvis en orm stjæler dine FTP credentials, så kan den få adgang til at ændre filer på FTP serveren og dermed en mulighed for at sprede sig selv...det kan den ikke ved at stjæle dit password til version2.dk



nogle som ved hvordan men via en edit, søger i en listview. :/



nogle som ved hvordan men via en edit, søger i en listview. :/


?? Har det noget med FTP at gøre ?



Tænkte jeg også på da jeg læste indlægget :)



<< < 12 > >>
t