SELECT fra flere querystrings

Tags:    databaser

Hej. Jeg koder i ASP.net C# og jeg skal lave en avanceret søgetjeneste, hvor jeg skal bruge en SQLquery, som kan SELECTE fra flere Querystrings.
F.eks. /Result.aspx?Emnenummer=10&Type=Villa
Hvad gør jeg så ? Den skal både have emnenummer: 10 og være af typen: Villa. Har i en god idé ?




Hej Thomas,

Union i SQL til at joine flere tabeller.
Eller flere AND sætninger.

Det afhænger af hvad du skal selecte og hvordan din database struktur er bygget op.

Med venlig hilsen
Ieet





Jeg skal kun SELECTE fra én database :)
Undskyld hvis det ikke var så godt formuleret, men jeg skal bruge det meget hurtigt :)
Jeg har altså 10 søge kriterier, som man KAN søge på - Dette betyder ikke at det er nødvendigt. Forstår du så lidt bedre ?



Jeg skal kun SELECTE fra én tabel* - Det går rigtig godt idag




Hej Thomas,

Det er ganske tydeligt at du skal lære at bruge AND og OR i dine betingelser så.

SELECT * FROM myTable WHERE type = Villa AND emnenummer = 10 WITH UR;

Jeg tror godt at du kunne gennemskue ovenstående SQL selv, så jeg tror at du skal komme emd flere informationer hvis du vil have bedre svar.

Med venlig hilsen
Ieet





Hvis du laver flere søgefelter så kan du måske lave noget i denne stil.

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 




Ieet.. Dit svar var også det som jeg var kommet frem til, men det fungerede ikke rigtig for mig.

Martin Askjær.. Jaaaae.. der var jo noget der .. Det vil jeg lige prøve lidt senere :)! Skal nok lige give feedback (;

Man er da i hvertfald sikker på, at den kun sætter det ind i Queryen som jeg har brug for :)





SELECT * FROM myTable WHERE type = Villa AND emnenummer = 10 WITH UR;



Jeg kom lige til at tænke på.. Hvad vil WITH UR sige ? :)



Nu har jeg prøvet jeres idéer.
Problemet er , at jeg skal lave en side (Search.aspx) hvor jeg kan søge og en side med resultaterne (Results.aspx)... Hvad ville i gøre ?



t