Kritik af side-skitse

Tags:    grafik webdesign

<< < 12 > >>
Hej.
Er der nogen der lige gider se et øje på denne side-skitse, som jeg roder med for tiden. Jeg syntes siden har nogle flotte farver og et skide godt og originalt layout.
Men jeg syntes siden er ret så upersonlig og ret så tekstet. Lidt for kedelig og udetaljeret.

Nu kan jeg ikke bare begynde at ændre på brødtekstne. Men er der nogen der har nogle ideer.

Kan i følge mig, og har i eventuelt nogle ideer til ændringer. Også rigtig gerne forslag til mærkante ændringer.

Se skitsen her:
http://shafh.dk/design.png



Indlæg senest redigeret d. 24.01.2010 21:46 af Bruger #5097
13 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er som regel rigtig meget for simpel, men det her er alligevel lidt for simpelt.
Og så syntes jeg måske at tekstfarven i menuen falder lige lidt for meget sammen med baggrunden i menuen.

Ellers en fin side ;)





Hej Shafh,

Ganske fin side, som passer meget godt til målgruppen og budskabet...

Hvis du vil gøre siden mere interessant, så leg lidt med at væve logoet ind i baggrund og lignende.

Og overvej at lav materialet så det ikke er til en fast skærm bredde - eventuelt centraliser det relevante.

Med venlig hilsen
Ieet





Vil tro at en mørkerød vil være rimelig cool og måske noget glow ville passe godt
her er lige den slags form for menu jeg tænkte:
en form af at det går hen ad i toppen istedet for at gå nedad det giver mere plads til andre ting og det ser pænere ud eftr min mening se eks. http://www.shocknews.dk eller http://www.zabbo.dk et par fansites jeg kender men det er den form for menu jeg mener er ordenligt og flot og giver mere plads til andre ting :)



Jeg kan godt lide farvekombinationen og det enkle udseende, men siden fejler grumt på det tekstmæssige.

Det er slet ikke klart nok, hvad siden handler om. Man siger som udgangspunkt at du har 3 sek til at fange brugerens interesse. Det når denne side ikke.

Det musiske, humoristiske osv. lyder meget fint men det forklare ikke hvad manden tilbyder.

Det står selvfølgelig i menuen, men den når brugeren ikke til, inden han er hoppet tilbage til søgeresultaterne og har taget næste side på listen.

I stedet for en lang smøre, som ikke giver mening, hvis man ikke ved, hvad han laver, bør der på forsiden fx være få bulletpoints:
Morten Hinz tilbyder: foredrag, kursus, konfliktløsning osv.



Indlæg senest redigeret d. 12.02.2010 13:32 af Bruger #15684
Som Morten synes jeg også at der mangler noget, som fortæller den besøgende hvad formålet med dette site er.

Du skal have Hr Hinz til at udarbejde en tekst på 15-20 ord der beskriver hvad han tilbyder / hvem han er / hvad han gør.
Personligt synes jeg ikke at det gør noget hvis det "er lidt amerikansk" (her tænker jeg på de pompøse slagord man godt kan forbinde med amerikanske firmaer), og denne skal du så have indarbejdet i designet så det træder frem.

Det kunne man gøre ved at tilføje en horisontal bjælke i toppen i en dybere farve (mørkeblå af en art) og så rykke logoet herop sammen med teksten.
Man kunne også vælge at flytte logoet "ud over kanten" således at den øverste 1/4 af logoet er væk / ikke synligt.
Den tekst der beskriver ham / hans arbejde kunne så være et billede, og på den måde kunne man indarbejde en anden skrifttype (Ja, jeg ved at det ikke er så SEO-venligt, men altså :)).

Og den blå nuance er fed, så den synes jeg ikke at du behøver at ændre - men du bør (i mine øjne) have en tredje farve med for at give det blå / hvide noget modspil. Det kan være overskrifter i en anden farve (orange måske) eller forskellige lysegrå detaljer.

Veerle fra douh.com har kreeret dette site, og hun gør rigtig godt brug af grå skygger / detaljer, og jeg tror at dit site ville udstråle kvalitet / færdigt produkt i højere grad, hvis du kunne inkorporere samme type detaljer.



Fonten der er brugt til brødteksten synes jeg er mindre god, for tyk og upersonlig.

Den gule farve til teksten nederst er lidt for svag.

Hvis den blå boks til højre ikke skal bruges til noget (andet end fyld) bør den være mindre.

Som du skriver så er den lidt for kedelig. Måske kunne du lege lidt med logoet, der dog også i sig selv er for kedelig.

Emnet taget i betragtning er siden måske ok, det skal næppe være for vildt og kreativt.



Arealet i højre side er baggrunden. Så den er ikke lige til at ændre på :). Det er måske ikke helt til at se på skitsen, så har lige prøvet at kode siden:
http://shafh.dk/hinz
Den er stadig ikke kodet ordenligt færdig endnu, så kommenter endelig stadig videre på det i ser på billedet.


Hvilken skrifttype bør jeg så måske bruge til brødteksten. Jeg kan godt følge dig, men når det handoer om normal tekst, så skal brugeren jo gerne kunne understøtte den benyttede font, og det minimerer ligesom lidt kreativiteten.

Den gul/grønne farve ændre jeg.

Logoet (firkanten og de 4 cirkler) må jeg ikke ændre på. Det er et logo som personen jeg laver siden for har. Og det må han være om.



Baggrunden bryder jeg mig ikke om måske skulle du prøve med nogle andre farver og så bryder jeg mig ike om menuen den skal laves anderledes se på andre sites :)



Indlæg senest redigeret d. 26.01.2010 22:19 af Bruger #15641
Kan delvis godt følge dig, Daniel. Farven skal være blå, da det er et krav fra personen jeg laver siden for.
Men jeg kan da godt ændre farvenuancen. Var der nogen bestemt farve du mener ville passe bedre?

Den lidt spøjse menu syntes jeg selv var lidt tanken ved denne hjemmeside. Kan du ikke være lidt mere konkret hvordan du havde set siden?

Ieet. Omkring logoet. Ja helt klart. Man burde nok se om man kunne få det integreret lidt bedre. Man har du en god ide. Jeg er ret lost.
Omkring det du siger at den skal passe en fat skærm bredde så må jeg sige at klart personligt er til fixed-width layouts da giver mere kontrol over siden, og sikre mig at tekst længden altid er fornuftig.
Til sidst. Centrerer er en fin ide, men syntes lidt at det er det der gør denne side unik. Hvis man skulle centrerer burde man nok lave nogle mere markante ændringer.



Syntes også vertikale menuer er flotte. Men tror du nu også det er fornuftigt når der i menu skal stå så meget som der gør. Tror det vil se fælt ud.



<< < 12 > >>
t