C++ Udvikler søges til Spilprojekt

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Vi søger en C++ udvikler!

Black Ink er et spilprojekt drevet af Blanye Software, som er et uregistreret firma.

I spillet lægger vi vægt på gys, og vi satser på at lave et spil der kan få det til at løbe koldt ned af ryggen på spilleren.

Vi arbejder ikke kun på et spil, men også på vores egen spilmotor. Under forløbet udarbejder vi en solid og fremtidssikret motor, så vi kan bruge den til eventuelle fremtidige spil.

Der er i øjeblikket 2 ledige jobs med relation til Black Ink, hvoraf det ene fremgår i denne tråd.

Black Ink er et "casual" projekt der er ment for at give baggrundsviden, og lære at samarbejde i et udviklingsteam. Ledelsens intentioner er ikke at tjene penge, men at få udviklet noget, og komme ”igennem” til verdenen af spillere.

Alle teammedlemmerne bliver selvfølgelig betalt, vurderet ud fra arbejdsrapporter (en logbog der skal udfyldes af hvert medlem) og afmålt i antal timer, der også registreres for alt udført arbejde.

Der er intet afsat tal på timeløn, da det afhænger af den success spillet får. Vi har ikke startkapital til at kunne afsætte løn, og hjemtjening af udgifter til produktionen er prioriteret over lønning.

Alle teammedlemmer vil kunne se frem til valgfrie invitationer til kommende, større, projekter.

Projektledelsen betaler for Assembla projektstyringssystem og for fremtidig hjemmeside, men forventer at beløbet, der holdes regnskab med, bliver tilbagebetalt hvis muligt ved salg a spil.

Vi udvikler spillet til både Linux og Windows, hvor vi regner med at distribuere Windows versionen igennem Steam. Da der jo ikke er så mange potentielle købere til Linux versionen, vil det blot blive solgt direkte fra vores hjemmeside.

Vi har besluttet at vi skal blive færdige med spillet, til udgivelse, i år (2010).
Vi er meget opsat på at gennemføre projektet med success, og få et overskud som vi kan bruge til videreudvikling af software.

Programmøren skal arbejde med Black Ink's kildefiler. Mest ved at bruge funktioner fra vores egen spilmotor, vil han hovedsagelig stå for at udvikle spillets tekniske del. Opgaver vil variere ud fra kvalifikationer.

Fordele

- Det er en fordel hvis du bruger Linux, da alle nuværende udviklere gør, og at det vil forbedre samarbejde hvis du bruger samme system.
- Det er en fordel hvis du kender NetBeans IDE, som vi som standard bruger.
- Det er en fordel at du har erfaring med Assembla.

Krav

- God forståelse af C++ og generel matematik brugt under spilprogrammering.
- Kendskab til brug af SVN.
- Du skal (lære at) bruge Assembla, hvor der skal indfindes rapporter, beskrivende ”tickets” når der er brug for noget, og du skal registrere din tid.

Hvis du er interesseret i at høre mere, eller hvis du er klar til at ansøge kan du kontakte os på blanye@lexkorbs.dk

Når du ansøger skal du inkludere følgende:

- Fulde Navn
- Region
- E-Mail (det behøver du selvfølgelig ikke hvis du kontakter os pr. e-mail)
- Beskrivelse af erfaring, hvor lang tid har du arbejdet med C++
- Beskrivelse af tidligere projekter, store som små, gennemførte eller ej
- Hvad du ellers bruger din tid på?
- Hvorfor er du interesseret?

Bemærk også at alle projektdeltagere skal underskrive en mindre kontrakt vedrørende tavshedspligt og lignende.

Tak for din interesse.
Vi har gjort os umage med at formulere os venligt, vi håber du vil gøre det samme :)

Det koster ikke noget at spørge, så skriv bare!



Indlæg senest redigeret d. 28.01.2010 23:26 af Bruger #15648
Lige en ting:

hjemtjening af udgifter til produktionen er prioriteret over lønning.

plejer aflønning af arbejdskraft ikke at være en udgift til produktionen på linie med alt muligt andet? Jeg forstår ikke hvorfor folks tid, talent og kræfter er mindre værd end domænenavn og "Assembla".

men held og lykke med at finde en udvikler.



Lige en ting:

hjemtjening af udgifter til produktionen er prioriteret over lønning.

plejer aflønning af arbejdskraft ikke at være en udgift til produktionen på linie med alt muligt andet? Jeg forstår ikke hvorfor folks tid, talent og kræfter er mindre værd end domænenavn og "Assembla".

men held og lykke med at finde en udvikler.


Du har en god pointe som jeg vil ta' til efterretning.
Tak.




Hej Sune,

Link til hjemmeside og information om hvad i allerede har.

Det lyder som at spilmotoren ikke allerede er færdig. Hvilket "sprog" benyttes til 3D - OpenGL?

Lidt mere "teaser" om projektet?

Med venlig hilsen
Ieet





Det lyder som at spilmotoren ikke allerede er færdig. Hvilket "sprog" benyttes til 3D - OpenGL?

Eftersom de skriver "Linux" må man gå ud fra at det er OpenGL.

Lidt mere "teaser" om projektet?

Yeah, mere info.



Jeg er i tvivl om hvad du vil vide. Jeg poster lige et kort resume af spillets handling her, i tilfælde af at det er dét du ønsker.

Det er kopieret fra en svarmail jeg sendte til Ieet.

Spillet handler i grove træk om følgende (note: jeg har ikke designet historien, og gengiver den derfor måske ikke helt korrekt):

Som en kvindelig ex-marine i USA, med en søn og afdød mand starter man i spillet i en taxa på vej mod ukendt destination. Under taxituren bruger vi flashback og evt. samtale for at fortælle spilleren at ens søn, der sidder ved siden af én, lider af en genetisk irregulær sygdom. Det var ikke muligt for de statslige ej heller private læger at hjælpe. Man har fundet en læge, der arbejder for et genetisk laboratorie, som har forsket i netop den sygdom og med risiko, kan hjælpe sønnen.

Konflikten opstår så, mens man er i Black Ink bygningen, at et eksperiment er gået grueligt galt hvilket hurtigt kræver dødsofre. En midlertidig ukendt fjende render af med ens søn, og man gør nu alt for at finde ham.

Dette tager så spilleren igennem en masse udfordringer, mørke gange, sindsforvirrede videnskabsmænd og mystiske fjender.



I gameplay regner vi med, flere steder, at udforme historien, ud fra spillerens handlinger.



Jeg er i tvivl om hvad du vil vide. Jeg poster lige et kort resume af spillets handling her, i tilfælde af at det er dét du ønsker.

Det er kopieret fra en svarmail jeg sendte til Ieet.

Spillet handler i grove træk om følgende (note: jeg har ikke designet historien, og gengiver den derfor måske ikke helt korrekt):

Som en kvindelig ex-marine i USA, med en søn og afdød mand starter man i spillet i en taxa på vej mod ukendt destination. Under taxituren bruger vi flashback og evt. samtale for at fortælle spilleren at ens søn, der sidder ved siden af én, lider af en genetisk irregulær sygdom. Det var ikke muligt for de statslige ej heller private læger at hjælpe. Man har fundet en læge, der arbejder for et genetisk laboratorie, som har forsket i netop den sygdom og med risiko, kan hjælpe sønnen.

Konflikten opstår så, mens man er i Black Ink bygningen, at et eksperiment er gået grueligt galt hvilket hurtigt kræver dødsofre. En midlertidig ukendt fjende render af med ens søn, og man gør nu alt for at finde ham.

Dette tager så spilleren igennem en masse udfordringer, mørke gange, sindsforvirrede videnskabsmænd og mystiske fjender.



I gameplay regner vi med, flere steder, at udforme historien, ud fra spillerens handlinger.


Hvornår kommer det ud? Jeg glæder mig mere til det her spil end Portal 2!! Hvis man vil købe en Limited Edition, hvor skal man så gøre det fra?



Vi har ikke startkapital til at kunne afsætte løn, og hjemtjening af udgifter til produktionen er prioriteret over lønning.


Det lyder forkert. Regnskabsmæssigt har lønninger højere prioritet end øvrige kreditorer, så ved en evt. konkurs, så skal de ansatte have løn før kreditorerne skal have deres tilgodehavende.



Jeg syntes ikke at historien til spillet er særlig god... Det ligner noget jeg har set alt for mange gange før

Hvad med at lave noget mere nyskabende!!!!



Jeg synes ikke, kommentaren om spillets historie er særlig god... Det ligner noget jeg har set alt for mange gange før

Hvad med at lave noget mere nyskabende!!!!



Hvad er din pointe? Jeg mener ikke at det lyder som nogen særlig attraktiv historie. Jeg har vel lov at lufte min mening :P



<< < 12 > >>
t