server hvad skal man købe ???

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
hvis man ønsker at erhverve sig en server som man skal bruge til at hoste sine egne sider fra hvad skal man så vælge, det skal være i den prisbillige ende, med hensyn til software så klare jeg mig fint med php mysql så jeg har ikke brug for en dyr windows løsning, men det må gerne være en pakke løsning med linux som er nem og komme igang med for en begynder



13 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du vil have stor fleksibilitet og kontrol til en billig penge, vil jeg, som Per, anbefale en VPS.

Dog har jeg i modsætning til Per haft rigtig gode erfaringer med yourshelter. Har altid fået svar på supporthenvendelser inden for rimelig tid. Kender ikke nogle andre der udbyder Windows-VPS'er til den pris.

Hvis du vil køre Linux på din VPS er slicehost et udmærket valg.



Jeg har en server stående som du kan leje dig ind på hvis du vil, men jeg vil også forslå noget som en vps ellers :)



Mine side, samt omkring 6 af mine kunder benytter one.com og er nu ganske tilfredse med dem. Samtlige sider virker meget stabile og har nu kun oplevet ordenlig service. Så syntes nu ikke du nødvendigvis bør holde dig fra dem.



Mine side, samt omkring 6 af mine kunder benytter one.com og er nu ganske tilfredse med dem. Samtlige sider virker meget stabile og har nu kun oplevet ordenlig service. Så syntes nu ikke du nødvendigvis bør holde dig fra dem.


Her følger et lille udsnit af alle de problemer jeg har haft med one.com:
- en dag browser jeg ind på min side og ser at den er suspenderet, både på www og ftp. jeg har ingen varsel fået derfor. en email til supporten afslører - efter 3 dages ventetid - at det skyldes at jeg har en forældet version af phpBB liggende derpå, og at jeg skal opgradere den for at få fjernet suspenderingen. Hvordan forventer de at jeg skal opgradere noget som helst uden ftp-adgang, og uden at de henvender sig om at jeg mangler at opgradere?

- min side er ikke tilgængelig - med 10 minutters mellemrum på ulogiske tidspunkter(spidsbelastede tidspunkter såvel som kl. 3 om natten) forsvinder siden og bliver en blank side i firefox, opera mv. - bortset fra i Internet Explorer, hvor jeg får en fejlmelding om at siden ikke kan findes. Dette skriver jeg til supporten - der øjeblikkeligt lukker sagen med forklaringen: "vi supporter ikke firefox"

- ovenstående forbliver et problem i ugevis, og jeg sidder dagligt og prøver at få supporten til at hjælpe mig. svaret er enten at det kan de ikke lige svare mig på, eller også er der et højt PHP-load på et andet webhotel på min server, som de nu har suspenderet - men problemet fortsætter ufortrødent 10 minutter senere. Supporten kan dog bekræfte at det ikke er loadet på mit eget webhotel der genererer uhensigtsmæssigt meget load.

Det er ganske enkelt hverken acceptable service eller professionel support. One.com er til at lukke op og skide i, og fandme om jeg rører ved det firma nogensinde igen.



Det lyder som om det du vil have er et webhotel. Du kan få noget billigt hos web10.dk, unoeuro.dk og tilsvarende. Personligt har jeg god erfaring med web10.

Hold dig dog for guds skyld fra One.com. de tager ikke sine kunder seriøst, har ustabile servere og en elendig, inkompetent og arrogant support.

Hvis du vil have en "dedikeret" server, vil jeg anbefale slicehost.com, der har nogle billige, stabile VPS'er til rådighed. De er nemme at håndtere uden så meget bullshit, og din ordre ekspederes automatisk. I denne ombæring vil jeg så samtidig fraråde yourshelter.net, der har en meget langsom responstid på både produktkøb og supporthenvendelser.



tak for svar...:)



Så er der noget som hedder hjemme hosting :)

Så har du maksimal adgang, du kan bruge enten Windows, Linux eller andet. Du bestemmer selv load, dvs. den bliver ikke overbelastet. Support er der ikke brug for, hvis du ved hvad du gør. Prisen er meget billigere(strøm og internet).

Jeg hoster selv hjemme og det er jeg skam meget tilfreds med :)



Så er der noget som hedder hjemme hosting :)

Så har du maksimal adgang, du kan bruge enten Windows, Linux eller andet. Du bestemmer selv load, dvs. den bliver ikke overbelastet. Support er der ikke brug for, hvis du ved hvad du gør. Prisen er meget billigere(strøm og internet).

Jeg hoster selv hjemme og det er jeg skam meget tilfreds med :)

En hjemmeserver er fin, men du kan ikke bruge den til noget videre seriøst, medmindre du har et monster af en maskine stående, og en hammergod forbindelse.



Så er der noget som hedder hjemme hosting :)

Så har du maksimal adgang, du kan bruge enten Windows, Linux eller andet. Du bestemmer selv load, dvs. den bliver ikke overbelastet. Support er der ikke brug for, hvis du ved hvad du gør. Prisen er meget billigere(strøm og internet).

Jeg hoster selv hjemme og det er jeg skam meget tilfreds med :)

En hjemmeserver er fin, men du kan ikke bruge den til noget videre seriøst, medmindre du har et monster af en maskine stående, og en hammergod forbindelse.

Nej det er rigtigt. Men hvis man har det, så er det jo billigst, nemmest og bedst :)




Så er der noget som hedder hjemme hosting :)

Så har du maksimal adgang, du kan bruge enten Windows, Linux eller andet. Du bestemmer selv load, dvs. den bliver ikke overbelastet. Support er der ikke brug for, hvis du ved hvad du gør. Prisen er meget billigere(strøm og internet).

Jeg hoster selv hjemme og det er jeg skam meget tilfreds med :)

En hjemmeserver er fin, men du kan ikke bruge den til noget videre seriøst, medmindre du har et monster af en maskine stående, og en hammergod forbindelse.

Nej det er rigtigt. Men hvis man har det, så er det jo billigst, nemmest og bedst :)

Jeg tror/ved at prisen på kraftig computer+monster forbindelse+udgifter til strøm, er noget højere end de to euro (cirka), som jeg betaler hos Unoeuro. Så det er altså ikke billigst.

Nemmest er det heller ikke, da man selv skal sætte server op, lave portforwarding, osv.

Bedst er det heller ikke mht. Sikkerhed, medmindre du har en backupserver, som kan tage over, hvis den primære bryder sammen.
Derudover skal der være god backup af alle data.

Men jeg vil give dig ret i, at det er den mest konfiguérbare løsning.



<< < 12 > >>
t