Køb af et optaget domæne?

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hej

Jeg har over tiden haft nogle forskellige domæne navne til min egen private side hvor jeg kan give oplysninger om hvilke ting jeg har lavet osv. Men nu er det sådan at jeg endelig fandt et domænenavn som er helt perfekt og kontaktede derved ejeren af domænet som så kom med denne besked efter har spurgt om han vil sælge:

Det vil jeg ikke udelukke. Hvis du vil give et bud, så skal du huske,
at det ikke blot være et bud på domænet, men hele aktiviteten med at
udbyde emailadresser, og bør som minimum dække mine udviklings- og
driftsomkostninger ved at have en server kørende.

Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal byde for hans side og for hans udviklings omkostninger men jeg formoder at 3500 kr er op i mod den ende?

Jeg ville gerne høre hvad jeres bud ville være?



Indlæg senest redigeret d. 01.07.2010 14:32 af Bruger #13723
Det er da svært at vurdere, mår du ikke har skrevet et domæne, som han skriver i mailen, betaler du også for aktiviteten på domænet.

Du kan jo evt spørge hvor meget aktivitet han har, og hvilken prisklasse han selv tænker i.



Jeg mener lidt det er en gang pis han fyrer af i den mail der!

Det er jo kun domænet du vil købe - går ud fra at du bare redelegerer det til din egen server? Hvad er det så for nogle udviklings og driftsomkostninger han snakker om der skal dækkes?

som Martin Jensen skriver skal du vurdere domæneprisen ud fra den aktivitet der er. Bed ham eventuelt om at putte en analytics sporing på siden som du kan få adgang til at aflæse over f.eks. en måned så du har et bedre indtryk af hvor mange besøg der er og hvilken slags besøgende der er på siden.

Et domæne koster som bekendt 45,- når det er helt ukendt, og stiger selvfølgeligt i værdi efterhånden som der er flere besøg. Men jeg vil nu alligevel mene at 3500,- er alt for meget med mindre der er tale om store mængder dagligt unikke besøg!



Jeg kan ikke være mere enig med dig Simon læste det også og tænkte hvad snakker han om - du vil gerne købe domænet og kun hvis der er mange dagligt besøgende kan vi tale om en pris oppe i de 3500 kr - men gør som Martin siger spørg ham hvad han selv har tænkt sig med prisen.



45 kr. ikke en nikkel mere



45 kr. ikke en nikkel mere


Ja, nemlig. google.dk for eksempel er bestemt ikke mere end 45 kr. værd.

Selvfølgelig er der forskel på domæners pris, og hvis gutten som ejer det har lagt stor energi i opbygningen af et site, så afgiver man det ikke for en så latterligt lav pris som 3500 kr.

På komogvind.dk blev vi engang tilbudt 200.000 kr. for domænet. Det grinte vi af længe efter...og det var KUN for domænet, sitet skulle ikke følge med.



Indlæg senest redigeret d. 01.07.2010 23:56 af Bruger #2695
45 kr. ikke en nikkel mere


Ja, nemlig. google.dk for eksempel er bestemt ikke mere end 45 kr. værd.

Selvfølgelig er der forskel på domæners pris, og hvis gutten som ejer det har lagt stor energi i opbygningen af et site, så afgiver man det ikke for en så latterligt lav pris som 3500 kr.

På komogvind.dk blev vi engang tilbudt 200.000 kr. for domænet. Det grinte vi af længe efter...og det var KUN for domænet, sitet skulle ikke følge med.


Men hvis det nu på den anden side drejer sig om en side kun med reklamer og måske en eller anden privat blog med < 10 besøg om dagen, vil domænet jo aldrig være 3500,- værd - altså kommer det meget an på hvilken side der er tale om og hvor mange daglige besøg der er på siden.



Jeg har ved køb af eksisterende domæner aldrig givet under 5.000 kroner.

Det er prisen, hvis du vil have det. Ellers kan du jo altid købe et andet til 45 kroner, det står dig frit for - udbud og efterspørgsel.

Hvor meget tror du et site med PageRank 4 er værd?

Hvor meget tror du et site med 1000 indgående links er værd?

Hvor meget tror du et site med 1000 besøgende er værd?


Jeg vil så også sige at, et domænenavn ikke betyder så meget. Mange undersøgelser viser at dem der vil huske din side putter det i favorites og finder det der (dvs. din title på siden er vigtig) - de kigger alligevel på så mange sider at de ikke husker domænenavnet.





Indlæg senest redigeret d. 02.07.2010 08:02 af Bruger #2730
Der er jo helt klart en forskel på hvad man skal med domænet, hvis man slet ikke skal bruge noget af det eksisterende på siden så:

Hvor meget tror du et site med PageRank 4 er værd?

Intet
Hvor meget tror du et site med 1000 indgående links er værd?

Intet
Hvor meget tror du et site med 1000 besøgende er værd?

Intet
For det er jo netop sidens nuværende indhold der gør at der er det antal begsøgende på siden



Der er jo helt klart en forskel på hvad man skal med domænet, hvis man slet ikke skal bruge noget af det eksisterende på siden så:

Hvor meget tror du et site med PageRank 4 er værd?

Intet
Hvor meget tror du et site med 1000 indgående links er værd?

Intet
Hvor meget tror du et site med 1000 besøgende er værd?

Intet
For det er jo netop sidens nuværende indhold der gør at der er det antal begsøgende på siden


Hvis det intet er værd for dig, hvorfor så købe det ?
Mit domæne (the-playground.dk) har to besøg om måneden, men jeg har min email adresse på det domæne, og det er sendt til gud og hver mand. Alene derfor skal vi op over de 10K, før jeg overhovedet er til at snakke med. Der skal to til at fastsætte prisen.



Der er jo helt klart en forskel på hvad man skal med domænet, hvis man slet ikke skal bruge noget af det eksisterende på siden så:

Hvor meget tror du et site med PageRank 4 er værd?

Intet
Hvor meget tror du et site med 1000 indgående links er værd?

Intet
Hvor meget tror du et site med 1000 besøgende er værd?

Intet
For det er jo netop sidens nuværende indhold der gør at der er det antal begsøgende på siden


Jeg kender SEO folk der gerne vil have pagerank 4 domæner, så smider man en blog på dem og laver nogle SEO artikler der peger på ens webshop. Det gør at du stiger på google, på dine søgeord og derefter stiger din omsætning også...

Med den smule SEO jeg kan så vil jeg sige at jeg kan få 1-2% forøgelse af omsætningen ud af et pagerank 4 domæne...


For det er jo netop sidens nuværende indhold der gør at der er det antal begsøgende på siden


Ja og nej, det er sammenhængen mellem "emnet" på siden og de referencer der er til den, jeg kan jo "genskabe" det indhold ved at skrive blogindlæg inden for samme emne (samme søgeord skal indgå) - jeg kan måske endda gøre det bedre, da jeg optimerer mod netop at beholde/forbedre pagerank.

P.S. http://www.business.dk/tech-mobil/verdens-dyreste-netadresse-til-salg



Indlæg senest redigeret d. 02.07.2010 13:42 af Bruger #2730
<< < 12 > >>
t