SQL Til phpmyadmin

Tags:    databaser

Hej.

Jeg er igang med at læse op i php, SQL og hvordan man kan få dem til at samarbejde med hinanden. Jeg er så heldig at have en phpmyadmin på gigahost.dk, men jeg kan bare ikke lige finde ud af, hvordan jeg kan forbinde det hele sammen.

jeg kan finde ud af at lave denne kode, hvor jeg forbinder til server osv.

Fold kodeboks ind/udKode 


Jeg har forstået pointen med, hvordan man koder en liste ind. Det jeg ikke forstår er, hvordan skal jeg ligesom forbinde det hele sammen. Er det via kodning i filen eller skal jeg have et SQL program på min computer eller en fileclient der understøtter SQL? Kan jeg fx godt bruge Filezilla?

Jeg har læst en masse igennem, men har ikke lige fanget det. Jeg håber der en der vil forklare en nybegynder som jeg det :D - skære det hele ud i pap og evt. måske give et fif eller to.







Indlæg senest redigeret d. 24.12.2010 01:12 af Bruger #15747
3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er ikke lige helt klar over hvor du vil ende med dette, måske udskrive noget fra din mySQL database?

Hvis ja, så skrives det som php i en fil, denne fil læser webserveren og udskriver hvad den nu så...



Benyt den kode du skriver.
Husk bare at udfylde server, brugernavn, password og databasenavn med de rigtige informationer som du har fået af dit webhotel.
Når du har gjort det er du klar til at kontakte din database. Opret en tabel via eks. phpmyadmin.

Når det er gjort kan du derefter som eksempel insætte data i tabellen således:

mysql_query("INSERT INTO tabelnavn (felt1, felt2) VALUES ('Noget tekst her', 'Noget andet tekst her'");

Burde være til at gennemskue. Men sikre dig lige at du er connectet korrekt, og at tabellen er oprettet.
Får du nogen fejl når du connecter via den kode du skriver?



Det var det jeg skulle bruge.

Tak for hjælpen :)



t