Søger simpelt <form> til Ecxel script

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hej allesammen.

Jeg søger et script der kan trække to informationer ud af en <form> i et html dokument, og så sætte dem ind i et Excel-ark, sådan at når en ny person afgiver sit svar bliver det indsat på linjen under.

<form>'en er en månedlig konkurrence på vores skoleblog (eller det vil sige, det er det den skal blive til). Derfor skal svarresultaterne jo ikke offentligøres, og vi skal have af vide hvem der har svaret hvad..

Her er konkurrence formen:
http://www.brickonbrick.dk/poll.htm

Hvis der er nogen der tilfældigvis ligger inde med sådan et script må i meget gerne smide en kommentar :)

På forhånd tusind tak for hjælpen



Indlæg senest redigeret d. 13.01.2011 22:32 af Bruger #15091
16 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan rode noget sammen lige nu og her ;)

indsendsvar.php
Fold kodeboks ind/udKode 


tjeksvar.php (dit "adminpanel")
Fold kodeboks ind/udKode 



Så er der i øvrigt lige en fejl i din HTML kode. Så jeg tillod at rette den. Fejlen bestod i at navne feltet ikke havde noget "name" så man ville ikke kunne læse den fra PHP
Fold kodeboks ind/udKode 



Og så til sidst... Du skal bare gå ind, vælge din database, og så udføre denne SQL kommando (sikkert et sted hvor der står Query) på den. Den vil oprette tabellen "Besvarelser" og så er det det.
Fold kodeboks ind/udKode 


Og det var alt. Så skal du bare uploade de to filer, og det er kun indsendsvar.php der behøves ligge i samme mappe som din indsendelsesform. Det er bare endnu en fordel ved at bruge en database, din "tjeksvar.php" kan ligge overalt. Og husk at sætte variablerne i toppen.

Håber det hjalp :)



Indlæg senest redigeret d. 17.01.2011 17:49 af Bruger #14381
Hvilket sprog skal det være i?

Hvis du tænker php er det ikke bare "et script" script" desværre men nærmere et script og et par class'es (dog ikke svært at bruge) da PHP skal have en måde at snakke med Excel... Hvilket i øvrigt også virker som et lidt mærkeligt "database" valg...

Men siden det bare er til skolen vil jeg ikke kommentere på det og blot kigge den anden vej! :)



For mig er det egentlig ikke så vigtigt hvilket sporg det er i. Jeg kan bare selv kun beherske html og lidt css ;) Så når du siger class'es :|

Hmm.. Det med Excel var egentlig også bare så vi kunne sortere dem efter hvem der har svaret rigtigt, og derefter trække lod blandt dem.
Hvis nogen mener at de har den meget smartere og lettere løsning, så skal de også bare råbe op! :D:S



Well... Ved du hvilke sprog serveren kan køre? For i så fald kan jeg godt lige smække noget sammen :)


Normalt ville man nok bruge en form for database og så et script til at sortere i svarene, men ingen grund til at gøre det mere komplekst end det skal være.



Orv tusind tak!

Sprogunderstøttelse.. Hmm.. Vist både php og asp (sun), men vel egentlig det meste.
Jeg har plads på en server hos www.i123.dk - site 1 løsning ;)

Serveren er linux ;)

Igen tusind tak for hjælpen :)




Så lidt :)

Har lige kigget selv, du har php, asp og endda en rigtig MySQL Database.

Jeg ved godt jeg sagde Excel kan lade sig gøre (og kan det også fint) men ffs jeg er nok for "rigtig" og spørger dig om du ikke vil have det i en MySQL database? Det er bare mere rigtigt sådan. Så kan du også få en fin lille side hvor du bare selv vælger det rigtige svar og så viser den alle rigtige svar af sig selv?



Altså jeg har intet imod MySQL ;)
Jeg ved bare ikke det fjerneste om det :S

Men da jeg slet ikke har noget imod små fine sider (snarere faktisk har en lille forkærlighed til små fine sider) så må det meget gerne være sådan :D - så vil jeg bare lige finde lidt læsestof om MySQL, så jeg kan forstå bare lidt af det ;)
Det vigtigste er bare at vi, når konkurrencen udløber, kan se hvem der har svaret rigtigt. Og så nulstille svarene i forbindelse med næste konkurrence ;)

Og igen tusind tak :)



Well MySQL er ikke spor svært, især ikke når man har PHPMyAdmin (google det engang) som jeg vidst helt bestemt mente at se at du havde? :)

Hvis du bare lige læser nok om det til at udføre en mysql kommando eller to som jeg så laver - Så kan jeg lynhurtigt lave et par scripts hvor du bare lige selv sætter brugernavn og password (Eventuelt Database server) ind i toppen og så er du klar :)



Jamen det lyder da meget overkommeligt :)
Hvilke kommandoer bliver nødvendige at kunne?



Ikke rigtigt nogle - Bare at kunne åbne og logge ind på PHPMyAdmin og så finde der hvor der står "Udfør kommando" eller sådan :P



<< < 12 > >>
t