Søger simpelt <form> til Ecxel script

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hej allesammen.

Jeg søger et script der kan trække to informationer ud af en <form> i et html dokument, og så sætte dem ind i et Excel-ark, sådan at når en ny person afgiver sit svar bliver det indsat på linjen under.

<form>'en er en månedlig konkurrence på vores skoleblog (eller det vil sige, det er det den skal blive til). Derfor skal svarresultaterne jo ikke offentligøres, og vi skal have af vide hvem der har svaret hvad..

Her er konkurrence formen:
http://www.brickonbrick.dk/poll.htm

Hvis der er nogen der tilfældigvis ligger inde med sådan et script må i meget gerne smide en kommentar :)

På forhånd tusind tak for hjælpen



Indlæg senest redigeret d. 13.01.2011 22:32 af Bruger #15091
16 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jamen det lyder dejligt :)
Hvornår kan du have det færdigt?



Orv det virker! Tusind tak for hjælpen :D

Der er vist et eller andet galt med "slet" funktionen? :S




Indlæg senest redigeret d. 18.01.2011 15:18 af Bruger #15091
Hvad sker der da når du gør det? :)

- Det kan nemlig godt være din bruger ikke har rettigheder til "truncate" som rydder hele databasen i et hug.

- Rettelse, det kan også godt komme hvis du klikker slet et par minutter efter du har indlæst siden, lavede det tidsbestemt for at forhindre cross site scripting, så det kun virker et minuts tid efter siden er indlæst...

Det kan jeg bare fjerne hvis det er, nok bare mig der var lidt paranoid da jeg kodede (chancen for en af jeres elever kan trække et sådan angreb af mod jeres side... Så vil jeg godt pointere at i har større problemer :D )



Indlæg senest redigeret d. 18.01.2011 13:06 af Bruger #14381
Der sker ingenting.. Og nej bare rolig.. Vi har så vidt jeg ved ikke rigtig nogle computerhajer ;)
- rettelse.. Det ser ud til at jeg bare ikke kunne vente med at prøve ;)

Men tilgengæld er jeg bange for at vi har folk der har lyst til at stemme flere gange, og på alle svarmulighederne.. Er det muligt at filtrere dem sådan at det kun er det første svar en elev afgiver der bliver modtaget? Altså sådan at den går ind og tjekker om navn og klasse er på listen i forvejen? :)



Indlæg senest redigeret d. 18.01.2011 15:33 af Bruger #15091
Der sker ingenting.. Og nej bare rolig.. Vi har så vidt jeg ved ikke rigtig nogle computerhajer ;)
- rettelse.. Det ser ud til at jeg bare ikke kunne vente med at prøve ;)

Men tilgengæld er jeg bange for at vi har folk der har lyst til at stemme flere gange, og på alle svarmulighederne.. Er det muligt at filtrere dem sådan at det kun er det første svar en elev afgiver der bliver modtaget? Altså sådan at den går ind og tjekker om navn og klasse er på listen i forvejen? :)


Haha man ved aldrig om de kan komme men okay så :P
- Så funktionen virker?

Sagtens. Her er en ny indsendsvar.
Fold kodeboks ind/udKode 


Den ignorerer simpelthen besvarelsen hvis der allerede er afgivet svar.

- En smart elev kunne dog godt sætte et ekstra mellemrum i og få et svar med alligevel..... Omg jeg er for besat af paranoia, men tog udfordringen op og her er en version jeg godt gad se den gennemsnitlige folkeskole elev nare ;)
Fold kodeboks ind/udKode 


Hvis jeg husker korrekt er der stadig visse måder at snige sig uden om for en dygtig elev (Der findes fx bogstaver i andre enkodninger som ligner vores egne men ikke er det.)
Må lære at tro noget mere på mig selv, det gjorde jeg. Fx en NULL byte ind i besvarelsen og den passerer tjekket.

Men så ville jeg anbefale hele lærestaben på den skole at stoppe med at bruge onlinebetalinger ! :P
- Uanset hvad, sikkerhed kan altid omgåes, men lille Sofie i 3. Klasse omgår altså ikke det der.


For et eksempel.

Det er ligegyldigt om jeg skriver

"Henrik Pedersen 9.C"
"Henrik PeDeRSen 9.c"
" HENRIK PEDERSEN 9.c"
"Henrik Pedersen 9.C"

Jeg kunne blive ved i en uendlighed. Det eneste i måske ville kunne se et problem med så er vel børn med mangle mellemnavne som hvis jeg brugte
mit mellemnavn det ene sted og ikke på den næste besvarelse. I så fald kan det kun besejres med en elevliste ;)



Indlæg senest redigeret d. 18.01.2011 16:34 af Bruger #14381
Ej hvor fedt.. Jeg får lige min sidemand til at tjekke den i morgen. Det er nemlig ham der hele tiden kommer med idéer til hvordan folk kan snyde... Men så skal du ellers nok få alle 100 UP ;)

Jeg må nok også lige afsløre at det er til et gymnasium (Helsingør Gymnasium) og at jeg er elev dér i 1.g (og derfor ikke er ældre end 16 :P)

Vores skoleblog hvor konkurrencen kommer til at ligge fra weekenden kan ses her:
http://helsingoer-gym.blogspot.com/

Hov.. Lige en sidste ting: Er det muligt at sætte en kode på slette funktionen? :D
Og er det muligt også at få den til at ignorere kommaer så en enkelt elev ikke både slipper ind med "Anton 1.c" og "Anton, 1.c"?





Indlæg senest redigeret d. 19.01.2011 22:15 af Bruger #15091
<< < 12 > >>
t