PHP - Mysql - Paging med links.

Tags:    php mysql paging links side

Hej.

Jeg har de sidste måneder siddet og lejet med php og mysql i rå form. Jeg er dog kommet til en ting som jeg ikke rigtigt kan finde en løsning på hvordan laves.

Jeg har en Database med en tabel hvori jeg har nogle felter:
1 ID <- genereres selv.
2 Navn <- Text
3 Efternavn<- Text
4 Adresse<- Text
5 Post nr<- Text
6 By<- Text
7 Beskrivelse<- Text

Jeg har et script der kan oprette folk i databasen, og et der kan vise alle sammen på en lang række i en tabel.

Det jeg dog gerne vil have er at få vist nogle detaljer på en række hvor hver række er et link videre ind til en side der trækker resten af felterne.

Således at jeg har en tabel hvor jeg har trukket nogle info:

Navn Efternavn By
Hans Muller Odense SV
Grete Hansen Vejle

Hvis man så klikker på række med hans - muller - odense, så kommer man ind på en side hvor der vil blive vist informationer fra samtlige af "hans's" felter.

Således at der bliver vist:
Hans
Muller
Brømdums Allé 4
5250 Odense SV

Hans er en dreng på 4 år.

Er det en hård opgave at løse?



5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg går udfra du er rimelig ny til php, men det link laver du fx. således:

dinside.php?id=DITID

Eksempel:

echo "<a href='dinside.php?id=".$data['ID']."'>".$data['Navn']."</a>";

På dinside.php laver du et udtræk fra det id, queryen ville se således ud:

SELECT * FROM dintabel WHERE ID = '".$_GET['ID']."'



Hvis du har en side der hedder liste.php så laver du et mysql_fetch_array og udskriver alle de data du behøver til din liste side.
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Derefter har vi en side kaldet person.php og i den vil vi hente alle detaljer om personen du har valgt på liste.php
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Det er rimelig simpelt, jeg har ikke testet denne kode men den skulle gerne virke, hvis du vil have noget mere forklaring kan du bare sige til! :)



Indlæg senest redigeret d. 23.03.2011 00:02 af Bruger #8884
Du har ret - Jeg er ny til php.

Og jeg er så ny at jeg næsten ikke ved hvad det er du snakker om. Jeg har forsøgt mig at lave en query med det du skriver der, men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal bruge det. :S





Super lækkert. Alle de tutorials jeg har gloet på har ingen ide givet mig! Og nu kan jeg godt se zynzz ide, lækkert du lige ville detaljere lidt mere Tak :)



Altid godt at kunne hjælpe.. :)



t