Lav (Iphone) apps

Tags:    apple iphone app apps programmering

<< < 12 > >>
Jeg kunne godt tænke mig at begynde at lave nogle apps til iphone osv. og få dem appstore. Jeg er nysgerig over om man kan gøre det gratis eller om det bliver NØDT TIL at koste en lille sum penge. Jeg vil også gerne vide hvor man starter, hvilket program man bruger til det osv. Hvis i har ekstra at tilføje så kom med det. Jeg aner intet om at lave Apps, men har lidt erfaring med at programmere i Java :)



13 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 14 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kunne kode dem i JavaScript med lidt hjælp fra PhoneGap (http://www.phonegap.com/ ).
Det er gratis og krydskompatibelt mellem mange telefoner.



Indlæg senest redigeret d. 30.03.2011 23:56 af Bruger #2695
Du kan selvfølgelig også bare lave det i HTML5. Der har du muligheden for også at lave offline applikationer.



Hej Jesper

En af de nemmeste måder er selvfølgelig at betale sig fra det og få andre til det hårde arbejde i at lave apps.
Jeg har lavet en bog vedrørende optimering af din app samt produktionen ved hjælp af outsroucing.

www.lavdinapp.dk

Du kan få en gratis light-version for at se om det er noget der kunne være relevant.
Da dette er et udvikler forum, vil jeg stadig anbefale ham at prøve at udvikle det selv! :P



Hvis du vil udvikle Apps til AppStore skal du betale for at blive Apple Udvikler.
Dette gør du på http://developer.apple.com/

Det kræver at du sidder ved en computer med OSX på - hvilket kun kan gøres lovligt ved at have enten iMac eller en MacBook af en eller anden art.
Derefter henter du XCode fra Apple Developer Center og så er det bare at gå i gang ;-)

Sproget er c++ med apple's IOS SDK som også skal hentes fra Apple developer center.

RETTELSE (Som Frank har skrevet): Det er altså Objective C :)



Indlæg senest redigeret d. 31.03.2011 08:14 af Bruger #8773
For lige at følge op på Simon's post som fint beskriver det, er sproget Objective C, som er c++ med nogle modifikationer :-)



Ok tak for hjælpen! :) Der skulle ikke være nogen måde at lave Iphone apps og sætte dem på Appstore helt gratis? Jeg vil helst undgå at betale de der 99 dolars om året, på noget jeg ikke engang er helt pro til endnu...



Så kan du ikke få det på AppStore ;) du kan vælge at jailbreake din iPhone og få det på den vej, men bliver aldrig det samme :) hvis det er kan du jo lege med xcode og bruge den indbyggede simulator indtil du mener det er godt nok til St betale for :)



hvordan laver man lettest apps hvis man ikke kan programmere andet end html?



@Jesper

Du kan ikke lave apps i HTML alene, men hvis du kan JavaScript, så kan du (som jeg skrev i første indlæg) bruge PhoneGap. Der laver du hele din app som et HTML/JavaScript/CSS program. PhoneGap giver dig et par objekter, som ikke findes i browserne, som gør dig i stand til at bruge telefonen fuldt ud...kamera, GPS, filsystem og så videre.



Hvis du kan java i forvejen, hvorfor så ikke kaste dig ud i android applikationer i stedet? Dette er både gratis, og kan både udvikles på mac eller windows. En af måderne du kan udvikle til android er ved at benytte eclipse IDE, og downloade et plugin til android. Bare et forslag, fordi her er koden nemlig java og ikke Objective-C.



<< < 12 > >>
t