Nemmeste til en nybegynder

Tags:    begynder

Hej.

Jeg er helt ny til programmering og alt det der og har ingen som helst erfaring. Jeg er 16 år, og har besluttet at jeg i fremtiden godt kunne tænke mig at leve af at lave et program en hjemmeside, eller bare noget helt genialt som jeg bliver rig på.
Jeg er så småt gået igang med Java bare helt tilfældigt for at komme godt igang, men jeg vil lige høre med jer hvad i mener?

Hvad er det bedste at gøre for en nybegynder som mig, der ikke får undervisning i det og hvilket program er bedst at starte med. (Gider ikke de der "Gamemaker" etc. alt for lette programmer man ikke kan lave noget seriøst i)



8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der er ingen lighed mellem Java og Javascript ser ofte folk tror det er det samme. Java er et programmerings sprog hvor Javascript er et scripting sprog brugt i de fleste browsere som er brugt til skabe dynamiske ting på dit site. Det bliver også kaldt client script fordi det bliver kørt på clientens maskine og ikke på fx. serveren.



Indlæg senest redigeret d. 05.04.2011 20:28 af Bruger #15754
Er der nogle ligheder mellem Java og Javascript? Er det samme sprog eller noget? fordi så ville det da være det udelukkende at starte med?


Kan se at du har stillet samme spørgsmål i en anden tråd hvori jeg har givet et fyldestgørende svar ;-)

http://www.udvikleren.dk/forum/34024/javascript-eller-php/



Java er stort og bliver brugt meget. På serversiden vil det nok aldrig forsvinde, men til client side til spil og den slags er det nok ikke så fremtidssikkert længere. Apple har jo noget nær fraskrevet sig ethvert ansvar og vil aldrig understøttet Java, så noget HTML5/JavaScript og et serverside script sprog, som f.eks. PHP.

Så hvis Jeg var dig, så ville jeg kigge på JavaScript og PHP.



Hvordan ligger Javascript og PHP i niveau?



Hvordan ligger Javascript og PHP i niveau?


De er bestemt overskuelige at gå i gang med, begge to :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Er der nogle ligheder mellem Java og Javascript? Er det samme sprog eller noget? fordi så ville det da være det udelukkende at starte med?



Java og JavaScript har meget lidt med hinanden at gøre. Lad dig ikke nare af navnet.

PHP kan være et meget godt begyndersprog. Især hvis du gerne vil have en succes her og nu. Det er meget nemt at få et resultat uden at skulle sætte sig ind i en hel masse først. Når man først har sat sig ind i PHP, er det naturligt efterfølgende også at rode med JavaScript.



Java er et programmerings sprog hvor Javascript er et scripting sprog


Scripting sprog er skam også programmerings sprog.



t