iframe spørgsmål

Tags:    html iframe

Jeg tænkte om I nogensinde bruger iFrames i jeres webudvikling? Jeg har fundet det meget nyttigt at bruge til f.eks. mit nyeste projekt hvor CMS'et køres i Wordpress og Forummet i PhpBB. Det er meget hurtigere for mig at integrere forummet (rent designmæssigt) med en iFrame, når der er tale om to forskellige systemer der skal sammensmeltes.

iframe er tudsegammelt, så jeg tænkte lidt om der er kommet nogle nyere og bedre teknologier der kunne bruges i sådan et tilfælde, hvor jeg ikke blot kan inkludere koden uden videre.

Derudover har jeg også lidt problemer med min nuværende iframe, som jeg måske kunne få lidt hjælp på, men det kan vi tage, når jeg ved om iframe overhovedet er den løsning jeg skal bruge her.

Jeg kunne ikke rigtigt vælge om det var spørgsmål eller diskussion - det er vel begge dele - så nu står den på diskussion først. Så kan vi måske flytte den over på spørgsmål, i takt med at tråden drejes over mod mit egentlig problem :)



Nej, jeg benytter mig aldrig af hverken iframe eller alm. frames..

En gang for flere år siden, læste jeg at det var noget man skulle holde sig fra, navnligt fordi der ikke var god understøttelse af dem i browseren - men det har nu nok ændret sig med tiden ;)

Der i mod har jeg altid udviklet mine ting, så de har været nemme at implementere anderledes hvis det har været nødvendigt.

Kan dog godt se, hvad du vil frem til mht. implementering af et eksisterende system... men jeg tror nu ikke at det du nævnter, ikke er noget der kan klares med en god omgang css i phpBB-filerne... :)

Hvis jeg endelig skal lave en html side, hvor indholdet skal opdateres uden at opdatere vinduet, ville jeg bruge ajax til at opdatere en div..



Jeg bruger iframes... og jeg bruger dem også i mit nuværende projekt.

Google bruger iframes til deres annoncenetværk.

...iframes er en mulig løsning på en mulig forhindring. Det betyder at nogle gange, så er iframes ikke den bedste løsning.


For besvare din opstilling med at integrere et forum igennem et iframe, så er der desværre nogle markante negativer i en sådan implementering:
- Hvordan linker man til en side i dit forum. Mange vil i god tro, blot kopiere adressen fra browseren og sende linket til en ven.
- Hvis nu man finder et godt indlæg i dit forum, igennem en søgning fra Google, hvordan ser man så resten af din hjemmeside. Dit forum bliver jo så ikke vist igennem en iframe, men derimod separeret fra resten af hjemmesidens design, mm.. Forsiden er ikke altid den side en besøgende ser først.

Hvis du ikke mener at disse ting er mere vigtige, end nem implementering, så fortsæt endelig med iframes. :)

..og de iframes jeg benytter i mit nuværende projekt, er mest pga. manglende muligheder i nutidens browsere.



Bruger selv iframes, men det er kun til små ting som der skal være ens i på alle sider, og som jeg ændre tit, så bruger det kun fordi at jeg simpelthen er for doven til at gå alle siderne igennem manuelt.


Så vidt jeg ved bruger google ikke iframes i deres annoncer.



Ja, så er iframe i hvertfald ikke en mulig løsning. Det dur jo ikke at linktrukturen forbliver uændret - så har folk ikke mulighed for at dele debatindlæg.

Jeg går ud fra det nemmeste så vil være at kopiere koden fra min Wordpress header og footer ind i min PhpBB template? Er der nogle der ved hvordan man gør det? -Der er uoverskueligt mange templatefiler i PhpBB :s

Og tak for de rigtig gode og uddybende svar! :-D




EDIT:

Jeg tænker at redigere phpBB's overall_footer.html og overall_header.html, så de inkluderer min wordpress header og footer.

Og for at få Wordpress hooks med, så min Wordpress header/footer automatisk opdaterer, når jeg ændrer dem i Wordpress skulle jeg kunne brueg

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Har jeg ret?


EDIT:

Usanset hvad jeg gør med overall_header og overall_footer sker der intet. Kan sågar slette alt indholdet uden det har nogen efffekt :/ -Er det de rigtige jeg har fat i og hvorfor sker der intet?

Filerne ligger på www/mit_domæne/forum/styles/min_style/template/

Er sgu lidt lost her..



EDIT:
Ny status. Man skal huske at tømme cache når man redigerer phpbb's template-filer.

Nyt problem. Kan ikke få overall_header.html til at loade mine ting fra wordpress headeren.

Jeg har sat .htaccess til at render filer i phpbb template mappen som php, men det hjælper heller ikke noget. Pis osse...



Indlæg senest redigeret d. 18.04.2011 20:55 af Bruger #16559
t