Vises ikke ordenligt i IE, men fint i Firefox?

Tags:    ie firefox kompatibilitet

<< < 123 > >>
Hej alle.

Jeg har lige opdaget at den hjemmeside jeg sidder og laver ikke fungere ordenligt i IE. Alt virker i firefox, men jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg skal få det til at virke i IE, så håber lidt på at nogen kan vise mig vejen :)

siden det handler om er www.borup-soepark.dk
i firefox er den pænt centreret osv.
i IE er den ikke centreret, der er små placerings fejl i grafikken ved menuen.

Jeg forstå det ikke helt, for det er jo blot CSS der styre placeringerne, så hvad gør jeg helt galt, og hvordan kan jeg få det til at virker i flere browsere?

// Christian



24 svar postet i denne tråd vises herunder
12 indlæg har modtaget i alt 55 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ahh.. Okay. Og hvad hedder det, i CSS sprog? relative? Eller hvordan skal det bygges op ?



Det er photoshop der har gjort det. Jeg har lavet grafikken i 1 billede i photoshop, og så har jeg brugte slice tool til at "udvælge" de enkelte "knapper" samt de områder der skulle laves til selve main siden osv.
Så det er egentlig ikke med vilje, men det er sådan PS laver det.. Kan godt at hvad du mener..



Så fik jeg taget par screenshots.

Her ses først hvordan siden ser ud på en pc:
www.borup-soepark.dk/pc.png

Her ses hvordan den ser ud på mac:
www.borup-soepark.dk/mac.png

Det er omkring menuen man kan se at der er et par smuttere.
Det sker som sagt kun på mac indtil videre. Det er samme version af firefox der gør. Min safari browser gør det også.

Man kunne fristes til at tro det måske var min opløsning, men det samme sker på min kærestes mac, som er en anden og mindre opløsning end min.

Nogen forslag til at løse dette problem ?



Indlæg senest redigeret d. 19.05.2011 12:52 af Bruger #14791
Jamen microsoft har jo lavet deres browser så godt(NOT!) :D
Du kopiere bare indholdet fra den css fil du har nu og indsætter i den nye css også kører bussen.

internet explorer kan ikke bruges til en **** og et godt eksempel er:
"alt" og "title" er det samme i ie, men det er det ikke!




<< < 123 > >>
t