Projektstyring, dagbog mm.

Tags:    projektstyring udvikling log dagbog

Hej udviklere!

Jeg starter på første års eksamensopgave som datamatiker på tirsdag og hertil er det et krav at vi planlægger vores projekt, samt logger/skriver dagbog for de enkelte dage.

Er der nogen af jer, der kender nogle gode remedier hertil? Dagbogen er nem nok i Word, ja tak, og det er planlægningen også, men det kunne tænkes at der var nogen der havde erfaring med en eller anden form for software - evt. online - vi er to i gruppen, der begge arbejder på to maskiner (vi bruger Subversion og Dropbox til selve projektet).

Evt. en der kender i lille finesse i Visual Studio 2010 Ultimate?

På forhånd tak !

- Nicky



Mener du nogle UML Diagramming Tools?

Forresten hvilket sprog bliver du undervist i på dit datamatiker studie? Jeg undervises nemlig hovedsageligt i Java på første året :)



Så vidt jeg ved lærer de c# ovre i Viborg, unfair :-)



Indlæg senest redigeret d. 22.04.2011 23:32 af Bruger #15754
Viborg har ikke en datamatiker uddannelse. :)

Jeg går i Skive, og vi har C# på første år.. vi tager et kort forløb på Java næste år, og kan via vores valgfag komme til at arbejde mere med det så vidt jeg har forstået.

Nej, det er ikke til diagrammer, der synes jeg VS2010 fungerer ganske udemærket :) Det er såmænd bare til planlægning af de enkelte iterationer - hvornår det skal være færdigt, osv... en tidsplan, kalender, something ...

Hvor går du henne Martin? :)



Jeg går på datamatiker uddannelsen i Slagelse :)



Vi har i tidligere projekter benyttet os af Gant (er ikke sikker på det er stavet helt rigtig) diagrammer i Visio, til at vise grafisk hvordan ens opgaver ligger.



Vi har i tidligere projekter benyttet os af Gant (er ikke sikker på det er stavet helt rigtig) diagrammer i Visio, til at vise grafisk hvordan ens opgaver ligger.


Ser ikke tosset ud ;)



t