Undermenu i en menu

Tags:    css html webdesign

<< < 12 > >>
Hej.

Jeg vil høre, om der er nogle som ved, hvordan man laver en undermenu i en menu sådan, at hvis man holder over en del af menuen, så kommer undermenuen frem.

Tak på forhånd :).



18 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tak for det ;-)



Indlæg senest redigeret d. 09.05.2011 15:37 af Bruger #69
Læste lidt på Phillip Studinski's firmasite, og fandt følgende: http://zereshade.dk/exp/html-css-horizontal-sub-menu.php

Du kan sikkert bruge det.

PS: Hvis Phillip svarer, giver du ham naturligvis noget Karma - da det er hans website :-)

Mvh Mikkel



Indlæg senest redigeret d. 09.05.2011 15:34 af Bruger #16613
Nu virker den faktisk med, at den ikke viser undermenuen hele tiden, dog stadig ikke helt, som jeg vil have at menuen bliver vist, da den skal være vandret og ikke lodret. Lidt ligesom jeg har den her, bare med undermenu:
Darkrune siden

Her er linket:
favoritspil


Så er det vel bare at rette din CSS til som du har brugt til menuen hvor den nu er vandret?

http://www.darkrune.dk/menu/menu_style.css er dit stylesheet hvor det virker.

Alternativt, så prøv at rette:

<ul id="navlist2"> til <ul id="navlist"> som den står til, hvor det virker.



Ps! Dit højreklik script er møg-træls og så staver du kopiering forkert i vinduet der vises ;-)





Indlæg senest redigeret d. 17.05.2011 22:50 af Bruger #9814
Tjek min udgave:
JavaScript
CSS

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 18.05.2011 19:06 af Bruger #16025
#Darkrune
Den udgave af JavaScript jeg har lagt ud til dig, den virker. Du kan bare sætte det ind, så virker det optimalt. Du skal bare huske at ved onmouseover skal du skifte det sidste tal afhængig af hvor mange undermenuer du skal bruge.

Eksempelvis:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 


HUSK endelig også at du skal skrive det samme tal i din div, med dit id.



Indlæg senest redigeret d. 20.05.2011 18:31 af Bruger #16025
Velbekommen, det er jo dit "stuff" jeg linker til, så naturligt at give dig "credit" .. :-)

Hils nu din lillebroh fra mig, den evige hashkoger (læs: ikke længere).

Hehe.



Jeg undskylder mit sene svar, men desværre hjalp det ikke :-/



Jeg undskylder mit sene svar, men desværre hjalp det ikke :-/


Du må nok uddybe lidt ;-) Har du et link til hvor du har prøvet og hvad går galt?



Jeg undskylder mit sene svar, men desværre hjalp det ikke :-/


Du må nok uddybe lidt ;-) Har du et link til hvor du har prøvet og hvad går galt?


Jeg har rettet det sted, hvor det går galt. Problemet er, at den viser undermenuen nedenunder, hvor jeg vil have, at den først skal blive vist, når man nu holder over en ting på over menuen. Den skal ikke blive vist hele tiden.



Jeg har rettet det sted, hvor det går galt. Problemet er, at den viser undermenuen nedenunder, hvor jeg vil have, at den først skal blive vist, når man nu holder over en ting på over menuen. Den skal ikke blive vist hele tiden.


Har du ikke et link, så vil jeg (og nok også andre) gerne tage et kig på det.



<< < 12 > >>
t