Undermenu i en menu

Tags:    css html webdesign

<< < 12 > >>
Hej.

Jeg vil høre, om der er nogle som ved, hvordan man laver en undermenu i en menu sådan, at hvis man holder over en del af menuen, så kommer undermenuen frem.

Tak på forhånd :).



18 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har rettet det sted, hvor det går galt. Problemet er, at den viser undermenuen nedenunder, hvor jeg vil have, at den først skal blive vist, når man nu holder over en ting på over menuen. Den skal ikke blive vist hele tiden.


Har du ikke et link, så vil jeg (og nok også andre) gerne tage et kig på det.


Jo, jeg kan godt lave rav i den igen, hvis det kan hjælpe. Jeg kommer hurtigt tilbage med et link.

Nu virker den faktisk med, at den ikke viser undermenuen hele tiden, dog stadig ikke helt, som jeg vil have at menuen bliver vist, da den skal være vandret og ikke lodret. Lidt ligesom jeg har den her, bare med undermenu:
Darkrune siden

Her er linket:
favoritspil



Indlæg senest redigeret d. 17.05.2011 21:42 af Bruger #14776
Ærgerligt at få minus karma, når man ikke engang deltager i spørgsmålet :D



Nu virker den faktisk med, at den ikke viser undermenuen hele tiden, dog stadig ikke helt, som jeg vil have at menuen bliver vist, da den skal være vandret og ikke lodret. Lidt ligesom jeg har den her, bare med undermenu:
Darkrune siden

Her er linket:
favoritspil


Så er det vel bare at rette din CSS til som du har brugt til menuen hvor den nu er vandret?

http://www.darkrune.dk/menu/menu_style.css er dit stylesheet hvor det virker.

Alternativt, så prøv at rette:

<ul id="navlist2"> til <ul id="navlist"> som den står til, hvor det virker.



Ps! Dit højreklik script er møg-træls og så staver du kopiering forkert i vinduet der vises ;-)



Det virker ikke at ændre <ul id="navlist2"> til <ul id="navlist">. Hvis du tager et kig på linket nu, så ser det bare underligt ud :P. Det med at rette koden kommer nok til at tage noget tid, da jeg ikke er så skarp til CSS endnu. Men det er da et forsøg værd.

Jeg skal nok få fjernet det højreklik advarselsvindue. Der er mange som har brokket sig over det, og jeg har også indset, at det ikke hjælper på nogen måde.



Jeg har lige ændret lidt i koden, men nu viser den menuen ind over resten af menuen, og ikke nedenunder :(. CSS koden er i http://www.darkrune.dk/menu/menu_style.css nu. Derudover er der også forsvundet nogle prikker, som der var i en uordnet liste på siden.



Indlæg senest redigeret d. 18.05.2011 16:27 af Bruger #14776
Tjek min udgave:
JavaScript
CSS

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


@Daniele Jeg tror jeg holder mig til det andet. Jeg er har ikke haft alt for gode erfaringer med Javascript. Vil også helst have det som CSS.

Jeg tror jeg har fundet nogenlunde ud af det. Det virker dog bare mærkeligt, at når en undermenu er åben, så kan man ikke trykke på noget af det andet på menuen.



@Daniele Jeg har fået prøvet det af nu, men jeg kan bedre lide den anden måde at gøre det på. Jeg synes det ser bedre ud, i forhold til de sider, hvor det skal på.



Hvorfor så stemme Daniele's indlæg op, Darkrune? Det er netop for at markere det eller de indlæg som har hjulpet dig bedst med at løse opgaven :)

Mvh.

Kasper (TSW)



#Darkrune
Okay, det er dit eget valg. Jeg gav bare et forslag :)



Hvorfor så stemme Daniele's indlæg op, Darkrune? Det er netop for at markere det eller de indlæg som har hjulpet dig bedst med at løse opgaven :)


Ahh... Det må jeg huske til en anden gang. Indtil videre har jeg nemlig bare stemt alle indlæg op, som har bidraget til mit spørgsmål.



<< < 12 > >>
t