Vedr. hjemmeside som virker i Firefox, Opera, Safari men ikke i IE

Tags:    php jquery ajax

<< < 12 > >>
Hej folkens.

Jeg håber på at kunne finde lidt hjælp herinde til mit lille hjemmesideprojekt.
Jeg har en hjemmeside, da jeg i min fritid arbejder som naturfotograf.
Tidligere havde jeg en simpel HTML side med et autogenereret flash billedalbum, men det var for irriterende.
Nu har jeg så fået en af mine venner til at lave en side til mig i ajax, noget med noget jquery, jeg forstår det sku ikke helt, men jeg kan godt finde ud af at rette de mest basale ting i DreamWeaver.

Vores problem er at vi begge er kørt en del fast da det har vist sig at siden ikke virker i IE?
Vi aner simpelthen ikke havd der er galt, man kan sagtens bladre i menuen i både safari, opera, firefox men altså ikke i IE.
Er det noget der er nogen af jer der har hørt om før?

siden findes på www.kp-foto.com

På forhånd tak.





14 svar postet i denne tråd vises herunder
7 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Kristian,

Så vidt jeg kan se kommer der en eller anden spøjs jQuery fejl. I bruger dog også en ret gammel version. Hvis jeg var jer ville jeg prøve at opgradere til en nyere version. For at teste det kan I jo udskifte den nuværende reference med en til Google's CDN, fx https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.6.1/jquery.js. Prøv det :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Hej Kristian,

Din kode er lidt svær at debugge, men jeg undrer mig over følgende:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Umiddelbart giver $(this).val() ikke rigtigt mening, da this må referere til linket, som ikke har en value. Hvis det er teksten på linket der skal bruges som parameter til PHP filen, så skal det være text() i stedet for val(). Det kan du jo evt. lige prøve :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Hej Kristian,