Vedr. hjemmeside som virker i Firefox, Opera, Safari men ikke i IE

Tags:    php jquery ajax

<< < 12 > >>
Hej folkens.

Jeg håber på at kunne finde lidt hjælp herinde til mit lille hjemmesideprojekt.
Jeg har en hjemmeside, da jeg i min fritid arbejder som naturfotograf.
Tidligere havde jeg en simpel HTML side med et autogenereret flash billedalbum, men det var for irriterende.
Nu har jeg så fået en af mine venner til at lave en side til mig i ajax, noget med noget jquery, jeg forstår det sku ikke helt, men jeg kan godt finde ud af at rette de mest basale ting i DreamWeaver.

Vores problem er at vi begge er kørt en del fast da det har vist sig at siden ikke virker i IE?
Vi aner simpelthen ikke havd der er galt, man kan sagtens bladre i menuen i både safari, opera, firefox men altså ikke i IE.
Er det noget der er nogen af jer der har hørt om før?

siden findes på www.kp-foto.com

På forhånd tak.





14 svar postet i denne tråd vises herunder
7 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Kasper.

Tak endnu engang for svar!
Jeg har nu skiftet alle $ til jQuery.
Det har ikke hjulpet.
Jeg er ikke sikker på at jeg helt er sikker på hvilke linjer det er jeg skal fjerne for at bruge din fejlfindingsmetode?
Det er helt super du har genskabt noget af siden lokalt, jeg er bare super super glad for at der er nogen der gider at hjælpe! Håber på at høre fra dig igen. ;)



Hej igen Kasper.

Nu har jeg prøvet at stoppe loadingen af de forskellige .js filer.
Jeg loader 6 forskellige .js filer.

de tre der hedder:

<script type="text/javascript" src="/jquery/prototype.js"></script>
<script type="text/javascript" src="/jquery/scriptaculous.js?load=effects,builder"></script>
<script type="text/javascript" src="/jquery/lightbox.js"></script>

Styrer billed galleriet i venstre side, man kan sagtens køre uden, men så er der ingen "fade-grafik" i galleriet, men det gør ingen forskel for virkning af siden i IE om de er med eller ej.

Jeg har også prøvet at køre med

<script type="text/javascript" src="/jquery/jquery.js"></script>

alene, men så kommer der noget mærkelig kode inde på siden, samt alle sider stopper med at virke.

Hvis jeg kun kører med


<script type="text/javascript" src="/jquery/jquery.js"></script>
<script type="text/javascript" src="/js/javascript.js"></script>

Virker siderne men uden at den grå kasse i menuen flytter sig når man klikker, men stadig virker intet i IE.
Jeg har prøvet alle kombinationer, men intet gør at siden kommer til at virke i IE, det er ikke kun det at IE ikke vil loade html siderne nede i "vinduet" den grå kasse i menuen flytter sig heller ikke når man trykker deroppe. Det hjælper heller ikke at trykke i galleriet, der er heller ingen billeder der loader.
Det virker for mig som om at intet java virker i IE.
Hvad siger du?
På forhånd tak.






Jeg har sendt dig personlig besked.




Tusind tak for det Kasper!
Du får mange tusind tak for hjælpen!
Det er nok ikke lige et projekt jeg kan overskue lige pt. Men måske en anden gang!
Jeg vil give mid til at rename alle filerne.


Undskyld jeg lige forstyrre dig igen Kasper!
Du må altså sige til hvis jeg bliver for irriterende! ;)
Nu har jeg renamed alle filerne til .php i stdet for .html. Og det virkede rigtigt nok, så nu kører alle siderne, endnu engang tak for det!
Men... den grå boks som flytter sig med menuen i toppe, som er styret af javascript,js virker ikke og galleriet som er styret af de andre java filer virker heller ikke, altså i IE. Det er som om at nu er mit "HTML-problem" løst men ikke "js-problemt".
Hvad tror du er vejen frem?
Håber på at du har tid til et enkelt svar mere. ;)
På forhånd tak!





Indlæg senest redigeret d. 19.05.2011 11:16 af Bruger #16627
<< < 12 > >>
t