Hvor finder man en god computer?

Tags:    hardware computer

<< < 123 > >>
Har ikke en eneste ide om hvor jeg ellers skulle spørge henne.

Leder efter en stationær til max 5000 med skærm inkluderet.
Er der nogle der kender til et godt sted at handle?

Computeren skal køre Adobe pakken, men lige de værktøjer og filer jeg kommer til at arbejde med kommer til at trække rigtig hårdt på maskinen.
Den skal udelukkende bruges til grafisk arbejde, primært trykt (foto) og en smule web. Den skal også have en hdmi udgang.

Er steder som aldi virkelig godt at købe sådan noget?
Mener at have en masse problemer med drivere for nogle år tilbage.

På forhånd tak.



23 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 13 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
#Daniele
Syntes du foreslår to dårlige foreslag.

1. En MAC er mega dyr og kan slet ikke skaffes for 5.000 kr inkl skærm. Og dit argument omkring MAC er bedre end andre OS er altså vrøvl. Syntes tvært imod man bør vælger Windows eller Linux, hvis du udelükket ser på hvad er godt til programmering. Windows, hvis du prog et Windows sprog. Og Linux hvis du programmerer web-løsninger pga at ssh, apache, terminalen og det at din server sandsynligvis også køre Linux.

Og Chrome computer er også dumt, da den ikke kan køre Adobe, eller ikke kan køre nogen af de foretrukkende programmerings-værktøjer.

Khend:
Tag ud i en fysisk butik. Og så gå hen til den og lad den køre Windows indbyggede hardware-test (findes i Windows 7 (og vista)). Så kan du objektivt se hvor godt Microsoft understøtter den. Det plejer at være et godt peg på om den er interessant.


Men som udgangspunkt er 5000 ikke meget for skærm og pc.



At Mac er dyre er efterhånden lidt en myte. En Mac mini koster omkring de 5000 og kan fint køre Adobes programmer. Det er selvfølgelig uden skærm.

Men som Theis siger er det nok bedst at gå efter en PC hvis det skal holdes billigt.

Lad også være med at gå i store butikker som Fona osv., prøv at finde en lille butik så som fcomputer.dk eller shg.dk da de ofte har et langt større udvalg.



Hej Khend

Du bør som minimum tage et kig på de anbefalede specifikationer fra Adobe. Dem kan du finde her:
http://www.adobe.com/products/premiere/tech-specs.html

Bemærk, at den nye CS5.5 kan bruge hardware-acceleration via grafikkortet, hvilket skulle give et godt boost. På samme side finder du en liste over grafikkort, der understøtter CS5.5. Det andet afgørende er en stærk 64-bit processor.

Men lidt som Theis siger, tvivler jeg meget på, at du får en tilfredsstillende oplevelse med 5.000 kr. på lommen til både computer og skærm.



Indlæg senest redigeret d. 26.05.2011 08:17 af Bruger #69
hvor hentyder jeg til at mac er bedre?


Ingen steder. Du skriver: "I dit tilfælde ville jeg råde dig til at købe en Mac computer, f.eks. en Macbook grundet af at du kun vil bruge den til programmering."

Programmering spørger jeg så om? Og trådstarter vil have en pc til 5000 kr. inkl. skærm. Giv lige et link til en Mac der kan købes til 5000 inkl. skærm.


Til trådstarter. Hvis du har mod på at samle selv, vil jeg mene at du godt kan samle en nogenlunde pc til 5000 kr. inkl. skærm. Du vil dog få problemer med hensyn til skærmen, da billederedigering ofte kræver en skærm med et godt panel. Måske kan du finde en brugt HP LP2275W til billige penge.

Og lige en kommentar. Jeg undrer mig måske over at man skærer på pc-budgettet, når man bruger så mange penge på en CS5 pakke. Jeg bruger selv CS5 til billederedigering og det var ikke den billigste softwarepakke jeg har købt i mit liv.

*edit* En gammel test af HP skærmen på flatpanels: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1226651588 *edit* Jeg har set flere af dem brugt til ca. 1000 kr. men der kan være langt mellem dem.






Indlæg senest redigeret d. 26.05.2011 12:23 af Bruger #9814
Eftersom at du skal bruge den grafisk arbejde, så må den absolut vigtigste komponent i dit system være skærmen. Men noget potentielt leverer noget ordentligt, kan også erhverves for <2000kr. efterhånden. Du skal blot undgå skærme med TN paneler, de er ganske vidst både billige og hurtige men deres farver er ustabile, og i nogle tilfælde direkte dårlige. Jeg ville undgå en blank skærm da du ikke kan stole på den farve du ser på disse.

Idag ville jeg selv selv vælge en skærm med ips panel (eller afledninger af ips)

Man kan godt finde en computer på edbpriser der opfylder alle kravene i det link Philip gav til ca. 3000, bortset fra grafik kort kravet, men jeg ved så ikke om det blot er en anbefaling eller et hårdt krav.




Hey Daniele. Jeg har ikke givet dig minus, for du skal absolut da ikke straffes for at hjælpe Khend. Ved ikke hvorfor folk elsker at give minus. Jeg har prøvet at trække dig lidt op, ved at jeg giver top.


Men okay, jeg ser bare lidt det som om at du siger at du kan bruge MAC til at programmer som noget helt specielt og anderledes end andre styresystemer. Virker bare lidt ironisk.



Prøv elgiganten og gå efter en med i hvert fald i5 processor og 4-6 gb ram. Kan ikke helt huske prisen, men det skulle give dig et godt udgangspunkt. Skærmen kan jo fåes for ingen penge stort set.

Men til dine krav er det nok svært at holde sig ved 5000 kr. Og så igen, jeg fik min "beefy" i7 bærbare for 7500,- , så en umulig opgave er det vel ikke.



Lige en orientering, jeg har ikke sagt at Mac er bedre til programmering i Windows, så jeg kan ikke lige se hvad i giver mig minus for. Mac er fascinerende godt til redigering og programmering, men jeg udelukker ikke at Windows og Linux også er fantastisk. Jeg syntes bare at det ville være en god indvistering af købe en Mac, hvilket jo så alligevel er dyrere end en PC.

Men jeg vil stadig gerne have svar på hvorfor jeg har fået så meget i minus, når jeg ikke har hentydet til at Mac er bedre.

I dit tilfælde ville jeg råde dig til at købe en Mac computer, f.eks. en Macbook grundet af at du kun vil bruge den til programmering.

-hvor hentyder jeg til at mac er bedre?



Daniele - Læs Theis F. Hinz kommentar. Det eneste du så har tilbage er hp er et godt mærke dog uden nogen begrundelse? Grunden til du får minus er at du siger han skal købe enten en Mac eller Chrome computeren men begge ligger langt over hvad Khend han leder efter pris mæssigt.


Til Khend vil jeg sige at jeg er glad for min Aldi computer fra oktober måned sidste år. Købte den dog til 5500 kr uden skærm som ikke rigtigt kan hjælpe dig ang. prisen. Jeg bruger den til gaming, programmering, photo redigering og surfing på nettet (især udvikleren ;)).



Indlæg senest redigeret d. 26.05.2011 12:11 af Bruger #15754
#MB
Skulle jeg så også give en dig negativ henvendelse fordi at du giver et tip til en computer som er dyrere og mangler skærm - dette tip kan jo ikke bruges ligesom mit?



<< < 123 > >>
t