Hvor finder man en god computer?

Tags:    hardware computer

<< < 123 > >>
Har ikke en eneste ide om hvor jeg ellers skulle spørge henne.

Leder efter en stationær til max 5000 med skærm inkluderet.
Er der nogle der kender til et godt sted at handle?

Computeren skal køre Adobe pakken, men lige de værktøjer og filer jeg kommer til at arbejde med kommer til at trække rigtig hårdt på maskinen.
Den skal udelukkende bruges til grafisk arbejde, primært trykt (foto) og en smule web. Den skal også have en hdmi udgang.

Er steder som aldi virkelig godt at købe sådan noget?
Mener at have en masse problemer med drivere for nogle år tilbage.

På forhånd tak.



23 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 13 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
http://www.proshop.dk/Stationaer/Acer-Aspire-X3960-2275502.html

Så må det blive uden skærm, så må den sluttes til tv istedet for.
regner med at det bliver den hvis jeg ikke støder på noget i byen.

Nu siger de specs mig intet (udover i5 er blevet nævnt i tråden)
men går udfra at den kan bruges.

Tak for hjælpen



#Daniele
Igen er der forskel eftersom Khend selv spørger om en computer fra aldi. "Er steder som aldi virkelig godt at købe sådan noget?" - og det giver jeg ham et svar på eller mere min mening om deres computere.



#Theis
Tusind tak for hjælpen Theis. Det skal du have +1 af mig for.



MB
Du har aldrig haft problemer med at finde drivere eller lign?
Syntes ikke jeg havde andet end problemer da jeg skulle fikse en kammerats pc fra aldi.

Tak Troels, det er noget jeg vil kigge efter



Khend
Nej overhovedet ikke. Har haft min computer formateret en gang fordi den havde 4GB ram men kun Windows 7 32 bit også kunne jeg kun benytte mig af 3 af de 4GB.



Jeg ville stadigvæk mene at man enten bygger en PC selv ellers så er Aldi's Pc'er også noget.
Byggede min egen PC selv for under 6000 det var dog uden skærm.




Jeg ville også give Morten helt ret at hvis du har viden eller kender en som kan hjælpe med at få fixet en computer sammen som du så kan samle selv er det også en rigtig god vej at gå. Jeg er bare doven og synes det er nemmere og kontakte Medion hvis min computer går i stykker i stedet for at skulle finde ud af hvad der er galt også sende den enkelte del tilbage til stedet den er købt. Medion betaler for fragten og sender dig en kasse til computeren + der er 3 års reklamation hvilket også spillede ind.



Ellers er der steder såsom http://topdata.dk/ der plejer at få god omtale



Nu kan jeg se at i hvert fald én har foreslået at købe HP - det skal du passe på med. Nogle af deres maskiner er fine nok, men HELE deres bærbare DV-6 og DV-7 serie er de to bærbare computerserier der er blevet repareret mest nogensinde (i følge ham jeg normalt handler ved). Jeg havde min dv-6 14 dage før bundkortet smeltede første gang fordi blæseren er placeret fuldstændigt tåbeligt!

De kan sagtens levere nogle fine maskiner, men jeg synes absolut ikke det er pengene værd. De tager nogle billige dele og smækker sammen og så smider en god sjat oven i prisen så de selv kan tjene på det - når det er en stationær du søger ville jeg til en hver tid bygge den selv.

Jeg byggede selv min egen computer sidste år - jeg fik en SUPER computer til omkring 9.000kr (uden skærm) hvor en tilsvarende fra f.eks. HP ville have kostet mig tættere på 15.000kr :)

Med hensyn til MAC diskussionen er det smag og behag. Nogle mennesker kan godt lide det, andre kan ikke. Jeg ser hverken fordele eller ulemper ved at arbejde med MAC - eller OSX - til det arbejde du snakker om. Så længe du ikke skal programmere applikationer til Windows eller Linux mener jeg ikke det har nogen betydning. Selvom software udvalget måske er en smule mere begrænset på MAC, kan du ofte finde et fint alternativ til hvad du kan få på Windows.



#Simon
Jeg gider dig ret. Jeg har en dv6, og batteriet er smadret, strømforsyningen jeg havde før er brændt sammen og blæseren er en omgang lort.



<< < 123 > >>
t