ÆØÅ fra MySQL ser forkert ude

Tags:    encoding mysql

Hej UV´er

Jeg har lidt problemer med at få specialtegn som é, ØÆÅ osv til at fungere når jeg skriver til en database.

De bliver gemt som: Høyer, i stedet for Høyer fx, og Ferré i stedet for ferré.

Charset på hjemmesiden er :

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Jeg har prøvet med forskellige indstillinger i MySQL delen, men har altså ikke formået at finde en løsning.

Er der nogen der ved hvordan dette skal løses?



34 svar postet i denne tråd vises herunder
10 indlæg har modtaget i alt 55 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Christian.

Så skal du ikke takke :-)

Vil du ikke her på siden paste de linjer kode som tjekker login?
Kan du finde nye brugere i databasen, hvis man opretter dem nu?



Min login.php siden ser således ud:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Altså, jeg kan godt se dem i phpmyadmin, men hjemmesiden reagere ikke på login på ny bruger, hvis man opretter en.

min db.php ser således ud:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Edit:
Jeg kan se at den reagere hvis man enten skriver sin kode forker, eller skriver et brugernavn der ikke eksistere.. Så der er kontakt til databasen på en eller anden måde..



Indlæg senest redigeret d. 08.06.2011 18:41 af Bruger #14791
Ok. Jeg ville prøve at udskrive på skærmen hvad indholdet af dine to variable $bruger og $pass var.

Så ville jeg lave en hurtig while løkke, der kørte igennem alle brugernavne og viste dem på skærmen.

Så kan vi se, om der er hul igennem, og hvorfor den melder "brugeren findes ikke".

Jeg ved ikke om der p.t. er brugere på din side, men du bør nok lave while-løkken på en separat side, så alle og enhver ikke kan se brugernavne i din database - men det er op til dig.

Derudover bemærker i linje 12 i login.php: hvis der er mere end 1 bruger med samme brugernavn, så melder den brugeren eksisterer ikke



Indlæg senest redigeret d. 08.06.2011 18:45 af Bruger #4879
Hej Kristian.

Jamen, det jeg mener med at den skriver "brugeren findes ikke", det er sådan set rigtigt nok. Det er hvis jeg forsøger at logge ind med en bruger der ikke findes. eller bruger et forkert password, så reagere den rigtig nok.

Men hvis jeg bruger et rigtig brugernavn og et rigtigt password, så sker der intet.
Den må jo have kontakt til databasen, siden den kan se hvis man forsøger at logge ind med forkert brugernavn.

linje 12, ja enig. Den returnere også hvis der er under 1 bruger med det navn jo ;) Og det er lavet således at der ikke kan oprettes 2 brugere med samme brugernavn.



t