Facebook like viser ikke Æ, Ø, Å

Tags:    php html facebook like

<< < 12 > >>
Jeg oplever et særdeles spøjst problem.

Jeg prøver at integrere et "FB like boks" på min side, men når du f.eks trykker på "send" knappen eller like, så viser den ikke Æ, Ø eller Å hverken i den lille api på hjemmesiden eller på Facebook selv.

Se screenshot her: http://i51.tinypic.com/nmnj7q.png

Mit charset på siden er UTF-8, og hjemmesiden selv, har ikke nogen problemer med at vise ÆØÅ.

Har prøvet at finde hjælp på google, og det tyder på at jeg ikke er den eneste med det problem, dog har jeg ikke fundet noget fyldestgørende svar endnu.



19 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ahh, havde ikke lige lagt mærke til at udvikleren ikke viser de tegnkoder korrekt :-)


Sjovt, jeg vil nu påstå at Udvikleren viser dem 100% korrekt ;)

Mvh.

Kasper (TSW)



Kan du ikke smide noget kode her ind også?



Her henter jeg min likeboks:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Har også (hvis dette skulle skabe problemer) noget FB connect i head:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Er det nok?



Det var egentligt koden for "Send" knappen jeg gerne ville kigge på ;-)



Det er en API fra facebook: http://developers.facebook.com/docs/reference/plugins/like/ - jeg har ikke adgang til den kode.



Jeg har også samme problem. Det ser rimeligt dumt ud når der mangler et bogstav.

Med venlig hilsen,
Asker




Der må da være en løsning på dette problem. Det tyder på der er rigtig mange som oplever problemer med special-chars generelt.



Hvis I læser lidt længere nede på developer siden (som du selv linkede til, Matjøvas) er der en overskrift der hedder:

"How do I display the Like button in different languages?"

Tag et kig på det ;-)



Det har jeg nu gjort, men fikser dog ikke problemet (ændrer kun sproget på likeboksen).



Det har jeg nu gjort, men fikser dog ikke problemet (ændrer kun sproget på likeboksen).


Jeg går ud fra at den henter det data du selv har specificeret på din side - altså titlen fra dit <title> tag og indholdet fra din <meta> description.

Du kan altså prøve at bruge tegnkoder i stedet. Altså:

æ = æ
ø = ø
å = å
Æ = Æ
Ø = Ø
Å = Å

Bare indsæt dem i <title> og meta description og se om det hjælper ;-)



<< < 12 > >>
t