Facebook like viser ikke Æ, Ø, Å

Tags:    php html facebook like

<< < 12 > >>
Jeg oplever et særdeles spøjst problem.

Jeg prøver at integrere et "FB like boks" på min side, men når du f.eks trykker på "send" knappen eller like, så viser den ikke Æ, Ø eller Å hverken i den lille api på hjemmesiden eller på Facebook selv.

Se screenshot her: http://i51.tinypic.com/nmnj7q.png

Mit charset på siden er UTF-8, og hjemmesiden selv, har ikke nogen problemer med at vise ÆØÅ.

Har prøvet at finde hjælp på google, og det tyder på at jeg ikke er den eneste med det problem, dog har jeg ikke fundet noget fyldestgørende svar endnu.



19 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan du uddybe det?



Kan du uddybe det?


Jeg kunne forstille mig at titlen på din side er:

<title>Tandlægeklinikken</title>

Prøv at udskrive specieltegn der med tegnkoder:

<title>Tandlægeklinikken</title>

Og se om det virker ;-) Hvis overskriften bliver vist rigtigt der, er det bare at finde ud af hvor facebook henter resten af indholdet fra :-)



Kan du uddybe det?


Jeg kunne forstille mig at titlen på din side er:

<title>Tandlægeklinikken</title>

Prøv at udskrive specieltegn der med tegnkoder:

<title>Tandlægeklinikken</title>

Og se om det virker ;-) Hvis overskriften bliver vist rigtigt der, er det bare at finde ud af hvor facebook henter resten af indholdet fra :-)


Tror han ikke kan forestår dig fordi der ingen forskel er på dine 2 eksempler. Skriv hellere tegn koden :-) Tegn koder ASCII

Med venlig hilsen,
Asker



Indlæg senest redigeret d. 09.06.2011 21:27 af Bruger #16502
Ha ha - ja okay, nu fik jeg den.

Jeg kigger lige på det.



Ahh, havde ikke lige lagt mærke til at udvikleren ikke viser de tegnkoder korrekt :-)



Du skal jo bare bruge tegnkoder til at vise tegnkoder :-)

&amp;

Men mon ikke man kan få facebook til at generere utf-8 ? Der må være noget konfiguration til det, som facebook viser gennem din side.



Indlæg senest redigeret d. 09.06.2011 16:18 af Bruger #2695
Ahh, havde ikke lige lagt mærke til at udvikleren ikke viser de tegnkoder korrekt :-)


Sjovt, jeg vil nu påstå at Udvikleren viser dem 100% korrekt ;)


Hehe, det er selvfølgeligt rigtigt nok - kan være det havde virket bedre hvis jeg havde smidt det i en kodeboks :-)



Hvordan er din tag for "og:title"?

Har du brugt æø og å direkte?


<meta property="og:title" content="SiteTech Webudvikling med æ,ø og å" />
eller som her:
<meta property="og:title" content="SiteTech+Webudvikling+med+%C3%A6%2C%C3%B8+og+%C3%A5" />

Se evt. http://www.php.net/manual/en/function.urlencode.php

Det skal enten skrives på den ene eller anden måde for at blive vist korrekt...

-> Rettelse... Og dog er det ikke sikkert urlencode er korrekt, men en htmlentities eller htmlspecialchars skal bruges til konvertering... har ikke lige testet det... :)



Indlæg senest redigeret d. 13.06.2011 22:52 af Bruger #15306
Yepper - tak for hjælpen. Løste problemet med htmlentities :-).



<< < 12 > >>
t