Hvad nu?

Tags:    php snak

Hej.. Jeg er en ung programmør på 16 år. Jeg har bemærket at, (jeg synes at) det er svært, at forbinde med andre programmører på samme alder, som jeg selv. Jeg er udemærkert klar over, at der måske ikke findes en stor del programmører på min alder, ellers er det bare mig der ikke kan finde dem. Men jeg har følgende utraditionelle spørgsmål, som jeg håber nogle er jer derude kan hjælpe mig med :)

1. Hvilke metoder bruger du/i til at forbinde/snakke med andre programmører?
2. Hvordan kan en programmør på min alder, blive en del af et projekt (ingen speciel størrelse). Hvis det overhoved er muligt?

Håber på nogle seriøse/hjælpsomme svar.



7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Den første del er steder som udvikleren.dk samt del 2 af dit spørgsmål. Når du først kommer om bord på nogle projekter lærer du også andre at kende. Nogle steder i landet findes der endda ungdomsklubber med fokus på bl.a. programmering.

Med hensyn til hvordan du kommer med på projekter er det med at holde øjnene åbne. Her på siden er der af og til nogen der søger folk til projekter, på flexer.dk er der ofte folk der søger programmører til projekter og mit største projekt til dato kom jeg på igennem skolen (nogle lærere med en god idé).

Alder har intet at sige - det handler ene og alene om erfaring. Hvis du er i tvivl om nogen vil hyre dig grundet din alder, skal du blot lade være med at oplyse denne. Jeg er 19 år nu så det betyder ikke det store for mig mere, men da jeg var yngre (din alder og også yngre end det) fortalte jeg aldrig en arbejdsgiver hvor gammel jeg var ved præsentation af mig selv og hvad jeg kunne. På dem måde kunne han vælge mig på erfaring og færdigheder hvor han så efterfølgende kunne spørge om min alder hvis dette på nogen måde var relevant.

Mange programmører er forskellige. Vi koder som regel aldrig helt ens og tænker sandsynligvis heller ikke ens. Det kan både være fordele og ulemper når man skal arbejde sammen med andre. Fordelene er at man ofte kan få forskellig input fra alle medlemmer af projektet, men det kan også hurtigt blive et problem hvis man ikke er enige om ting som navngivning af variabler/funktioner, dokumentation af koden og hvordan man sørger for ikke at overskrive hinandens kode. Det er alt sammen noget man lærer når man arbejder på større projekter. I din alder går jeg ud fra at du er selvlært som jeg selv - det er meget fint at have lært en masse selv, men det der virkeligt rykker i erfaring på alle punkter er at komme med i nogle projekter. Du skal måske ikke regne med det helt store millionafkast de første par gange du går med på et projekt - i starten skal du tænke på at gøre det lige så meget for erfaringens skyld :-)



Først og fremmest, tak for svaret utrolig lærerigt! :) Vil helt sikkert følge med i hvad der sker her på siden og eventuelt kigger efter en ungdomsklub. Lige nu betyder penge ikke det store for mig. Jeg programmere fordi jeg synes det er sjovt og jeg nyder at knække problemer og lære af de problemer, som nu skulle opstå. :) igen, tak for svaret.



Hej :)

Jeg har ikke lige læst det overstående, men jeg vil sige, at jeg har haft samme problem som dig. Jeg er dog selv igang nu med et projekt sammen med en anden, så det kan godt lade sig gøre.

kender du nogen fra de Tekniske Gymnasier ? Det er hvert fald en god vej :)



Nej det gør jeg desværre ikke. Kender ingen andre programmører.



Nej det gør jeg desværre ikke. Kender ingen andre programmører.


Well, lige nu kender du mig - jeg er programmør og går på et teknisk gymnasium :-)



Mente bare at jeg ikke har nogle programmører i min nuværende vennekreds :)



I de få måneder jeg har været i miljøet har jeg lært at det ikke nødvendigvis er en forudsætning at være fysisk sammen. I forvejen arbejder vi på computeren, så hvorfor ikke også stifte bekendtskaber her?
Skype, MSN o.s.v. er gode medier til dette!

Nu er jeg så heldig at kende en rigtig dygtig programmør selv, og han har stort set lært mig alt det basale jeg kan!
Men det er ikke en nødvendighed :-)





t