Forslag til udvikleren.dk - Lidt bedre kontrol over karma stemmer

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Jeg synes lige jeg ville give et indspark med nogle forslag til stemme systemet.

Først og fremmest irriterer det mig at man ikke kan lave sin stemme om, eller fortryde den. Ligesom man fx kan på Stackoverflow.
Hvis jeg nu logger på udvikleren kl. 2 om natten og lige får ramt forkert med musen, så er det trods alt 3 negative karma der ryger i retning af personen, trods det måske var et fremragenede indlæg. Og det er uden mulighed for at jeg kan fortryde det igen.

Jeg så aller helst at man kunne ændre stemmen, men hvis du har en god grund til at man ikke skulle kunne gøre det, så som minimum fortryde stemmen. Evt inden for 10 minutter maks, for at forhindre krige hvor alle folk ændrer deres stemmer ½ år efter. Ikke at jeg kunne forestille mig at det kunne ske på udvikleren.dk dog, her virker de fleste personer modne nok til at undlade den slags.



Mit andet forslag grunder ud i personer med en lidt større bunke karma. Jeg synes at vi skulle have lov til at styre hvor meget karma vi ville give per stemme, hvis vores even karma giver os ret til flere stemmer.
Nu tæller min egen stemme for tre, og der er mange gange hvor jeg fx synes at nogle har skrevet et godt indlæg, men de fortjener sgu ikke helt alle 3 stemmer. Måske de to have været nok. Det samme gælder ved artikler.

Jeg ved ikke med jer andre, men kunne godt forestille mig at et par af jer 1000+ karma folk, har det lidt på samme måde af og til.

Et forslag til at implementere en sådan kontrol kunne være at hvert klik på op eller ned knappen talte for en stemme, uanset ens karma score. Man kunne så bare have lov til at klikke flere gange på knappen hvis man havde ret til at stemme mere end en gang.

Selvfølgelig helst i samspil med det forrige forslag.







Note:
Karma er ikke ligefrem det vigtigste her i livet, det er jeg udemærket godt klar over, så placer bare det her lidt længere nede i "to do listen". Men det er dog stadig den primære måde her på udvikleren at holde styr på hvem der hjælper til og som man kan "stole på". Så det ville være rart med lidt mere kontrol over de point.



Indlæg senest redigeret d. 26.07.2011 18:25 af Bruger #14381
Jeg giver Per ret, ikke negativ karma men har da stødt på indlæg et par gange som har været i minus men hvor jeg godt kunne se hvorfor - dog ikke ensbetydende med jeg synes det bør være i minus. Netop fordi man kan godt løse noget, uden at have løst det rigtigt i forhold til formålet og trådstarters situation.
Jeg synes heller ikke at man som uerfaren skal stå i en situation hvor man har kommenteret eller forsøgt at hjælpe og ender i minus for så føler man sig trådt på, hvor hvis man kommer på 0 så kan man måske forstå at det der var forkert uden at man føler personlig heads.



<< < 12 > >>
t