VB.net og Javascript

Tags:    vb.net javascript

Goddag alle sammen :)

Har et rimelig simpelt spørgsmål, synes jeg selv da.
Er det muligt at inkludere Javascript i en VB.net kode?




9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Dude ... So wrong, du kan ike bare mikse dem sammen. Du må have formuleret dig dårligt i forrige spørgsmål.

Den basiske forklaring er.

Javascript = Hjemmesider / Frontend.
VB.NET = Programmer til computeren, og backend server side kode.

Du kan sagtens lave det du vil der i VB.NET.
Du skal bare have dig en ny form med en picturebox, så laver du en ny "instance" af den form, sætter pictureboxen's image = dit billede, og så viser du formen.

Alt sammen fra button handleren.


Nu ved jeg godt at alle i gamle ørne sikkert ser tonsvis af fejl i den her implementation, men det er den simple og effektive vej. Der er jo ingen der starter med N-Tier programmering.




Det kommer an på hvad du vil. VB er er backend kode og javascript er frontend. Vil du direkte skrive javascript kode i stedet for VB så nej kan du ikke. Men vil du have noget javascript kode som en streng du fx. bygger op via din VB kode så ja kan du godt.



Min tanke var at lave en popup, hvor den viser et billede når man trykker på en knap. Fik at vide i en tidligere tråd at det var Javascript jeg skulle bruge.



Har selv overvejet den løsning, men i den sidste tråd (som du jo nok husker) blev jeg fortalt at det var mere Javascript end VB.net.




Hvis det er ASPX så ja. (ikke i en VB kode, men efter en VB kode er kørt)

det du gør er at udskrive HTMLen med din knap via VB, også får du noget javascript til at tage sig af hvad der skal ske når man trykker på den.

etc:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 




Har selv overvejet den løsning, men i den sidste tråd (som du jo nok husker) blev jeg fortalt at det var mere Javascript end VB.net.


Det er fordi du har formuleret dig forkert.


Skal lige siges til jer andre udviklere. Jeg hjælper Daniel her over MSN da vi kender hinanden i virkeligheden, han er ude i VB.NET / WinForms programmering. Han er bare ikke altid selv helt klar over det :D



Har selv overvejet den løsning, men i den sidste tråd (som du jo nok husker) blev jeg fortalt at det var mere Javascript end VB.net.


Det er fordi du har formuleret dig forkert.


Skal lige siges til jer andre udviklere. Jeg hjælper Daniel her over MSN da vi kender hinanden i virkeligheden, han er ude i VB.NET / WinForms programmering. Han er bare ikke altid selv helt klar over det :D


Det' rigtigt nok, jeg er en dum én ;)



Har selv overvejet den løsning, men i den sidste tråd (som du jo nok husker) blev jeg fortalt at det var mere Javascript end VB.net.


Det er fordi du har formuleret dig forkert.


Skal lige siges til jer andre udviklere. Jeg hjælper Daniel her over MSN da vi kender hinanden i virkeligheden, han er ude i VB.NET / WinForms programmering. Han er bare ikke altid selv helt klar over det :D


Det' rigtigt nok, jeg er en dum én ;)


Det sagde jeg ikke. Nærmere mig for ikke at få sat dig rigtigt ind i hvad teknologierne betegnes som :P



Jaja, prøver og prøver :P

Nå, men lad os ikke forvandle udvikleren til en chat...




t