Mobil udgave af side

Tags:    php css

<< < 12 > >>
Dav allesammen :)

Jeg har lavet en side og er ved at udvikle en mobil udgave i browser. Jeg vil gerne have så når personer med en mobil (Iphone, Ipad, Android osv osv) skal personen ikke se den "normale" side, men mobil udgaven.

Nogen der har et forslag til dette. Regner med det kan gøres i PHP :)



20 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 20 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kig på $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] og se hvad den indeholder. Hvis det er en iphone optræder ordet iPhone i den tekststreng.



Indlæg senest redigeret d. 01.08.2011 18:26 af Bruger #3275
du kan gør som Jonas forslår eller med css

Fold kodeboks ind/udHTML kode 




#Anton
Du kan goere som Jonas og Kenneth beskriver, men jeg ville foreslaa en helt side kun for mobilerne. F.eks. http://www.dinside.dk/m/


også en løsning, men ik godt hvad angår seo, da "duplicate content" er en dårlig ting.
så hvis du har en nyhed på din normale side og på din /m så har du det samme indhold 2 steder..



Jeg har lavet en computer version af siden (den ganske normale) og en version til mobil eftersom jeg ikke gider have nyheder, artikler, redaktion osv af de større sider som vil fylde en del. Designet er også blevet ændret så mobil enheden har egne sider (index, chat, style osv).


Er faldt over en kode, som jeg ikke helt ved om er "sikker" nok og fanger alle mobiler:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 





har svært ved at se hvordan det skulle virke.. kig på de 3 første indlæg i denne tråd, det er vejen at gå.

så der er 3 muligheder.

1. PHP
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


2. CSS
Fold kodeboks ind/udHTML kode 


3. Under side
opret en mappe der hedder m eller mobil, opret et nyt site der i.
OBS. duplicate content



Indlæg senest redigeret d. 02.08.2011 12:36 af Bruger #3427
Det burde bare være sådan der, men uden at være den store regex haj, så er jeg i tvivl om hvor vidt dine patterns er rigtige....

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 




Indlæg senest redigeret d. 31.08.2011 21:55 af Bruger #16372
du kan gør som Jonas forslår eller med css

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Den metode kan jeg godt li'. Er der nogen der kan bekræfte om den er skudsikker? Altså fanger den alle mobile enheder?

Hvad så hvis man ønsker et link på sin side, så man kan browse på den normalt side fra en mobil enhed. Kan man så programmelt switche mellem de to css filer?



#Anton
Du kan goere som Jonas og Kenneth beskriver, men jeg ville foreslaa en helt side kun for mobilerne. F.eks. http://www.dinside.dk/m/


også en løsning, men ik godt hvad angår seo, da "duplicate content" er en dårlig ting.
så hvis du har en nyhed på din normale side og på din /m så har du det samme indhold 2 steder..


Det skulle vel ikke været et problem? I princippet burde nyheden ligge udenfor filen evt. i en database, og der kan sagtens bruge de samme metoder til at hente indholdet uden at det skal kopieres. Så er det jo blot måden det bliver formateret der skal ændres.

I og sig selv, giver resultatet det samme som det du foreslår udover at man får mange flere muligheder ved at dele det op. Set udfra MVC-modellen er det jo bare View-filerne der skal laves to gange - alt det andet er stadig det samme.

@Brian: Det tvivler jeg på du kan uden at have javascript indeover. Og så har du hovedpinen hver gang der skiftes side. Tror heller ikke det er velfungerende i tilfælde af billeder, reklamer osv. Det ville jeg i hvert fald gerne selv være i stand til at styre fra serversiden.



#Anton
Du kan goere som Jonas og Kenneth beskriver, men jeg ville foreslaa en helt side kun for mobilerne. F.eks. http://www.dinside.dk/m/


også en løsning, men ik godt hvad angår seo, da "duplicate content" er en dårlig ting.
så hvis du har en nyhed på din normale side og på din /m så har du det samme indhold 2 steder..


Det skulle vel ikke været et problem? I princippet burde nyheden ligge udenfor filen evt. i en database, og der kan sagtens bruge de samme metoder til at hente indholdet uden at det skal kopieres. Så er det jo blot måden det bliver formateret der skal ændres.

I og sig selv, giver resultatet det samme som det du foreslår udover at man får mange flere muligheder ved at dele det op. Set udfra MVC-modellen er det jo bare View-filerne der skal laves to gange - alt det andet er stadig det samme.

@Brian: Det tvivler jeg på du kan uden at have javascript indeover. Og så har du hovedpinen hver gang der skiftes side. Tror heller ikke det er velfungerende i tilfælde af billeder, reklamer osv. Det ville jeg i hvert fald gerne selv være i stand til at styre fra serversiden.


tror du overså ordet SEO i mit indlæg :)




Jeg har lavet en computer version af siden (den ganske normale) og en version til mobil eftersom jeg ikke gider have nyheder, artikler, redaktion osv af de større sider som vil fylde en del. Designet er også blevet ændret så mobil enheden har egne sider (index, chat, style osv).


Er faldt over en kode, som jeg ikke helt ved om er "sikker" nok og fanger alle mobiler:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 








tror du overså ordet SEO i mit indlæg :)


Ah ja :P Men teoretisk burde søgemaskinerne ikke finde frem til mobilversionen?




<< < 12 > >>
t