Stanford AI Introduction

Tags:    ai programmering

<< < 12 > >>
Hej Udvikleren.

Stanford University kører et online kursus i AI programmering fra d. 10 oktober til d. 16 december. De har lige åbnet op for tilmeldingen. Folk i hele verden er meget interesseret i denne undervisning da det skulle være utrolig godt. Man kan gå på en af de to liner, basic og advanced.

Basic består af undervisnings videoer man skal se og forstå, hvor efter man skal tage en quiz ca. en gang om ugen. Der er ikke nogle specielle krav til basic.

Advanced stiller lidt flere krav, der er både undervisningen, quizzerne, lektier og mid-term/final exam. Men det kan I læse mere om.

Grunden til jeg skriver her er at jeg har skrevet mig op til basic. Jeg søger nogle og diskutere/forstå dette sammen med - altså måske at sammen sætte en dansk studiegruppe, så er der nogle som er interesseret? Skriv her så kan vi få snak sammen, evt. hvordan vi bedst gør det.

http://www.ai-class.com/



Hvad programmeres der i ? Hvad forventer de man har af baggrund for at kunne være med? Tænker udmiddelbart at AI vil være at tage munden for fuld, eller er vi nede på et niveau, hvor det kan tænkes at almindelige dødelige kan være med ?



"The course is tailored towards advanced undergraduate or early graduate students, new to Artificial Intelligence, who wish to learn about the excitement in the field."

Der står meget mere om det her, http://robots.stanford.edu/cs221/



ok som jeg forstår det kan man tage det gratis denne gang ?
Så er det bare forudsætningerne med at man skal have en solid forståelse af sandsynlighed og lineær algebra, der halter lidt.. Ellers kunne jeg såmænd sikkert være frisk selvom det måske bliver lidt voldsomt når jeg i forvejen både arbejder og studerer.. Er frisk hvis det er gratis :o



Det er 100% gratis, basic gør at du ikke skal lægge vildt mange kræfter i det for hvis du falder bagud og ikke kan følge med så er det bare det - du har ikke eksamen og lektier som på advanced.



cool, er skrevet op nu.



Jeg er skrevet op, både til AI og til Machine Learning. :)



Fedt! Skal vi holde os her på udvikleren til kommunikation når det kommer til stykket eller skal vi gøre på en anden måde?

@Saebekassebil/Benni
Basic eller advanced?



Jeg har også skrevet mig op... Kan regne ud at det ikke gør noget hvis man nu ikke ville kunne følge med eller ikke har tiden?

Det lyder rigtigt spændende og vil gerne forsøge så godt jeg kan at følge med ved siden af mit matematiske STX.



Jeg har valgt Basic, da jeg også har et studie at se til, og jeg kan vel altid gå i dybde med det på et andet tidspunkt.

Som diskussiongruppe er Udvikleren.dk ikke optimal, da det ville være irriterende for de andre brugere at skulle se på vores diskussioner hele tiden. Men som generel problem-løsnings-forum er udvikleren perfekt, så hvis man har et konkret problem så kan det vel godt stilles her?



Giver Saebekassebil ret (fedt navn i øvrigt, har aldrig rigtigt tænkt over det ;) )...

Udvikleren egner sig ikke til samarbejde. Hvis nogle er friske kan man altid sætte en Windows Live Messenger gruppe op. Har jeg før prøvet ved nogle støre projekter med andre udviklere.

Så længe ingen af os misbruger og spammer de andre, ville den være optimal til lige at diskutere et lille problem hist og her (i mine øjne).



- Det her får i øvrigt Datalogi på C (ville nok ikke tage det alligevel) til at blegne :P



<< < 12 > >>
t