Stanford AI Introduction

Tags:    ai programmering

<< < 12 > >>
Hej Udvikleren.

Stanford University kører et online kursus i AI programmering fra d. 10 oktober til d. 16 december. De har lige åbnet op for tilmeldingen. Folk i hele verden er meget interesseret i denne undervisning da det skulle være utrolig godt. Man kan gå på en af de to liner, basic og advanced.

Basic består af undervisnings videoer man skal se og forstå, hvor efter man skal tage en quiz ca. en gang om ugen. Der er ikke nogle specielle krav til basic.

Advanced stiller lidt flere krav, der er både undervisningen, quizzerne, lektier og mid-term/final exam. Men det kan I læse mere om.

Grunden til jeg skriver her er at jeg har skrevet mig op til basic. Jeg søger nogle og diskutere/forstå dette sammen med - altså måske at sammen sætte en dansk studiegruppe, så er der nogle som er interesseret? Skriv her så kan vi få snak sammen, evt. hvordan vi bedst gør det.

http://www.ai-class.com/



Det var netop det jeg tænkte, udvikleren ville ikke være så optimal til det. Jeg er frisk på at vi kunne sætte noget messenger gruppe op?



Puha, ikke Messenger, Jeg har slettet alt der ligner Microsofts Sociale Netværk. Men hvad med en Google+ gruppe for at være lidt hip? eller reddit?



Vi kan sagtens prøve reddit, der er nem adgang og der findes en masse andre studiegrupper fra forskellige lande, bare ikke danmark, endnu :)



Jeg regner også med at følge AI og machine learning, og er frisk på at hjælpe i en studiegruppe.
Har haft undervisning i numeriske metoder (der har nogle fællestræk med machine learning) og skal i gang med mit speciale inden for AI. Så følger kurserne for både at genopfriske nogle småting og lære om lidt flere emner/teknikker end hvad vi har haft undervisning i.



Jeg er ligeglad hvad vi gør, bare der er et sted at snakke med folk henne.



Har også skrevet mig op på Basic :)

Lyder spændende, men nu må vi se hvor meget jeg kan følge med, da jeg har studie at se til ved siden af :)



http://www.reddit.com/r/aiclass/comments/k6myp/danish_study_group/

Skal vi have mere end bare den tråd? Skal vi have en decideret sub-reddit?



Indlæg senest redigeret d. 06.09.2011 20:08 af Bruger #15754
Vil lige gøre opmærksom på følgende Google Group, som jeg og en del andre deltager i:
http://groups.google.com/group/ai-class-2011-denmark

Jeg finder den betydeligt mere overskuelig end en reddit-thread.



Bare en lille obs hvis der skulle være nogle som ikke er opmærksomme på det, så startede Database klassen af samme type i dag!

Der er de 3 klasser her over de næste par måneder så vidt jeg ved.

Machine Learning
Artificial Intelligence
Introduction to Databases



Indlæg senest redigeret d. 11.10.2011 09:20 af Bruger #15754
Nå, jeg vil sige at tinychat, er en mulighed for alle.
Man kan mødes når man har tid, og se om andre er online, hvis man har et spørgsmål eller lign, kan man altid stille det her inde, så folk ser det senere (For tidligere samtaler vises ikke på tinychat.

Det eneste krav er en maskine der kan køre flash :)

Udover det, så har jeg ikke skrevet mig op, skal lige tage mig sammen.. Og finde extra tiden til det. Men fed idé :)



<< < 12 > >>
t