Automatisk : (semikolon) efter to tal

Tags:    c#

Hej med jer

Jeg sidder og er ved at lærer lidt C# og er i den forbindelse ved at lave et program som regner ud hvor mange minutter jeg er om at løbe en kilometer. Jeg kom til at tænke på om det er muligt at få den til selv at lave et : (semikolon) efter hvert andet tal som i følgende format hh:mm:ss ?

På forhånd tak

Michael

10 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 11 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
For at lave en DateTime til en læsbar er string, er det f.eks: DateTime.Now.ToString("hh:mm:ss") - mere skal der ikke til.

For at svare på dit andet spørgsmål:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

nu har jeg ik kodet C# i 100år men hvis jeg ik husker helt forkert så er det noget i den her stil

kan du ikke bare sige

?

hvis du nu brugte DateTime, ville det måske være endnu nemmere...

Så behøver du ikke bruge nogen tal der tæller :P
Den trækker bare start fra nu, og får mellemtid :P

Jeg har vist formuleret mig forkert.

Jeg har en tekstboks. Når jeg taster ind i den vil jeg gerne have at den at den hver gang jeg har tastet to tal ind, laver et semikolon.

Så når jeg har tastet timer ind, laver den "live" et semikolon så jeg kan taste minutter ind, og så laver den et semikolon mere, og jeg kan så taste sekunder ind.

Lige som når man taster produktnøglen ind til f.eks. Windows Visat, så laver den selv bindestreg efter f.eks 5 tegn, så brugere ikke skal det.

Det er lidt svært at forklare :D

Michael

Bare til info, så er : et kolon og ; er semikolon. Det betyder ikke det store for din løsning, men der er forskel ;)

Er det en asp.net side eller et Windows program du laver? Så kan jeg godt prøve at lave et eksempel til dig.

Er det asp.net, kan du også lave det på klient-siden.

Hej Brian

Ja, jeg kan da godt se at jeg har blandet det sammen :) Det er et windows program jeg har gang i.

Michael

Du kan vist benytte dig af nogle listeners i din tekst boks, som lytter hver gang brugeren laver en ændring i tekst boksen, og på den måde tjekke om brugeren har skrevet to tal.

@Martin
Jeg vil lige læse lidt om listeners en af dagene :)

@Nicky
Jeg testede lige din kode stump, og det fungere jo bare helt fantastisk!

Mange tak for alt jeres hjælp. Jeg ser frem til at lærer meget mere om C# i den nærmest fremtid, og det er rart at vide man kan få en hjælpende hånd herinde.

Michael

Det som Nicky har lavet er faktisk det jeg mente med listeners, eller event handlers som du også hedder :)

t