Søger gode råd

Tags:    website

<< < 12 > >>
Hej alle udviklere.
Når, jeg har været så heldig at være vidne i Roskilde civil ret. Omkring et firma som hedder Danaweb A/S. Hvor min kære moder som desværre som så mange andre (har jeg søgt mig frem til på trustpilot og sol.dk) er blevet bundefanget af deres, uærlige forretningsmetoder.

Og jeg må nok sige at jeg personligt føler at sådan et firma med ingen etik for hvordan de driver forretning er........ kvalmende er et stærk ord, men det gælder nok her. Firmaet driver deres forretning ved direkte at give almindelige mennesker et tilbud (som lyder godt) men sender derefter en kontrakt hvor de har flettet en masse ekstra services med ind. Uden at oplyse deres potientielle kunder om dette. Og det er så kringlet at komme ud af det firma igen at det kan man ikke forestille sig (firmaet er et web hosting & design firma).

Prøv evt. At se her
http://www.sol.dk/debat/65-hjaelp-til-hjemmesiden/696464-danaweb/696464?limitstart=0&limit=400 (scroll lidt ned)

Men grunden til at jeg kommer til udvikleren.dk er for at prøve at se om der er nogle udviklere her, som kunne tænke sig på (hobby eller projekt niveau) at hjælpe mig, med at bygge en hjemmeside, hvor gamle som nye Danaweb kunder kan komme til, når de bliver "fanget" og får en retsag på nakken fra advokaten og direktøren som ligner og det er fuldstændig seriøst, bror og søster.

Alle omkostninger til hosting ville jeg naturligvis 100% stå for. Men jeg håber virkelig at der er nogle der syntes at de gerne ville hjælpe med det de kan. For det er satme grænseoverskridende hvordan dette firma behandler deres kunder. Samtidig med at dem der ikke kan betale, så kommer de og beslaglægger ejendele som campingvogne, computere, alt med værdi. For blandt andet et website som burde være en info side med 3 undersider og det det.

Desværre så som ud gangspunkt giver dette ikke en løn. Men jeg håber at hvis et gruppesøgsmål kan komme op og stå, at det så kan komme på tale.

Jeg håber at der er nogle der ville tænke over det og hvis ikke andet har i måske nogle gode råd. Hvis i har prøvet noget lign? eller hvis i direkte har erfaring med firmaet.

Mange tak på forhånd for at tage jer tiden til at læse mit indlæg.
Mvh
Cristian.



Indlæg senest redigeret d. 14.10.2011 15:22 af Bruger #16700
Er det rigtig forstået, at du ønsker at oprette/udvikle en hjemmeside der hjælper folk, som er kommet i klemme med firmaet DANAWEB A/S?

Hvis dette er rigtigt forstået, hvad er det så for nogle råd du ønsker, er det angående udviklingen af hjemmesiden eller?

Syntes at det er godt du tager dette initiativ op omkring firmaer der bondefanger deres kunder på denne måde, og også ønsker at hjælpe folk som er kommet i klemme. Jeg vil gerne hjælpe lidt til med udviklingen af hjemmesiden, hvis du har brug for dette, men det kan kun blive på 'Hobby' basis, da jeg har en del andet at se til lige nu også.

Skriv endelig en PM herinde, hvis du ønsker lidt hjælp - Jeg er ikke professionel indenfor web udvikling, men har da udviklet lidt i PHP, HTML, CSS, MySQL og Javascript før og har da også udviklet min egen hjemmeside.



Indlæg senest redigeret d. 14.10.2011 15:55 af Bruger #4487
Danaweb er efterhånden rimlig kendt i branchen for deres meget pågående salgsmetoder mm. Håber at I er kommet ud af det nogenlunde fornuftigt.

For at starte en sådan hjemmeside kan du kigge på nogle af de gratis-løsninger der findes. F.eks, kan du lave en blog-side hvor du også har mulighed for at interaktion med læserne.
Hvis jeg var dig, ville jeg kigge på en fornuftig host til mere end bare en 20'er om måneden og så kigge på Wordpress som systemet bag hjemmesiden.
Wordpress kan hentes fra deres egen hjemmeside og når alle filerne er lagt op på host er det blot at gå ind på siden. Wordpress aktiverer automatisk selv en installationsprocess for dig.



Hvis man skal tro det der står på trustpilot.dk så er langt de fleste tilfreds med 5 eller 4 stjerner.




Martin & Michael.

Takker for jeres indlæg.
WordPress er et godt forslag, har også bruge det før. Tak Martin for at tilbyde din hjælp. Selv på hobby basis ,)

Martin.
Ja det er lige sådan en hjemmeside jeg gerne ville oprette.

Er der nogle der har erfaringer med en god dansk hosting service? selv har jeg før i tiden brugt domain.com, men jah det er lidt bøvlet med dem.

Den erfaring jeg selv har med firmaet er mildest talt ikke positiv. Og der er også nogle grumme indlæb på trustpilot.dk
Scootergrisen.

i slutningen af 2007 blev min egen moder kontaktet af en Danaweb A/S sælger. Og blev tilbudt en hjemmeside løsning til hindes 1 kvindes :p firma. Det i sig selv lød meget godt. Hvorefter der bliver sendt et "tilbud" på opsætningen og services. Efter at hun læste tilbudet, valgte hun at skrive under på det. I 2008 ville hun så gerne ud af firmaet, og kontaktede Danaweb telefonisk, og aftalte med sælgeren at hendes aftale ville slutte, med den udløbsdato som var aftalt i kontrakten. Dette skete dog ikke, så i 2008 kontaktede jeg også Danaweb, telefonisk (suk, det var dumt) og aftalte det samme, af aftalen skulle opsiges. Jeg fik ikke en skriftlig beskræftigelse (det var rigtig dumt).

Men altser nu var det blevet opsagt 2 gange, fra vores side. Og stadig i 2010 (jeg var ude af luppen i 2009) bliver jeg nød til at skrive en mail, hvor jeg beder at aftalen bliver opsagt, og beder om en beskræftigelse. Denne får jeg så, men så holder firmaet sig til at nu er det blevet opsagt for sent og aftalen først stopper i 2011.

Samtidig med at de kræver betaling i 2008 - 2011, for et site som ikke kan ses online. Men her igår sagde de til dommeren at site godt kunne ses online, men den url som sitet stod under var bare ændret. Og det havde de selvfølgelig holdt for sig selv indtil igår ,) fantastisk.

Taget fra trustpilot

bondefangeri og uetisk opførsel
Mage til talentløs firma skal man lede længe efter! Lover en masse -leverer intet reelt produkt. Selv efter flere forsøg på kommunikation om mangler og kritiske fejl ved design, bliver det aldrig lavet. -Til sidst får man så at vide, at det ikke kan lade sig gøre -altså de ting, de lovede ved deres besøg, hvilket gør, at produktet slet ikke egner sig til vores firma. Siden kommer aldrig videre fra testserveren og vores egen hjemmelavede joomlaside, virker meget bedre -også rent designmæssigt. Opsigelsesperioden overskrides -da de ikke er til at få fat i -og vi ender med en ekstra regning på 12000kr -der dog i sidste ende reduceres med 500kr -da vi i hvert fald ikke har haft noget hostet hos dem! -Vi ejede heldigvis selv vores domæne. De truer med advokat og dyr retsag, hvilket kan presse selv de mest principfaste til at punge ud :-( Det var en meget dyr lektie, og skulle nogen nogensinde gøre alvor af, at trække dem i retten -ja så stiller vi os gerne til rådighed med vores sag!
Mvh.
Janni og Heinz

Så man kan jo undre sig, over sådan et firma.





Indlæg senest redigeret d. 15.10.2011 10:59 af Bruger #16700
Hvis man skal tro det der står på trustpilot.dk så er langt de fleste tilfreds med 5 eller 4 stjerner.


Nu er trustpilot ikke helt så stabilt igen, men kan fjerne de dårlig anmeldelser og tilføje nogle gode selv..

Jeg kender skam også godt til danaweb. Ikke nok med at de snyder deres kunder med at love guld og grønne skove for ingen penge, men de kopiere også hjemmesider de allere har lavet.. Jeg har haft en par kunder fra danaweb som var utilfredse...

Synes bare du skal klø på med dit projekt og ønsker dig alt held og lykke.



Ringer de bare uopfordret til folk der har en virksomhed men ingen hjemmeside ?

Det sku da frækt at de 2 gange siger at den bliver opsagt og gør den ikke.
Men så kunne i jo lade være at betale regninger.
Men det skriftligt eller ej det skulle da være lige meget de har vel heller ikke fået en skriftligt tilladelse til at ringe rundt til folk og sælge ting.

Så kan da godt forstå du vil lave en hjemmeside om det hvis de bliver ved med at være frække.

Jeg bruger one.com hvis du mangler et webhotel så kunne du prøve dem. Jeg er godt tilfreds selvom det også er nogen der har haft one.com som skriver dårligt om dem men har ikke oplevet noget dårligt selv... endnu :O)

Åh fuck de auto smileyer... :(



Indlæg senest redigeret d. 15.10.2011 19:26 af Bruger #13010
Der er en hage ved at have et billigt webhotel som one.com, nemlig at de ofte lægger mange domæner, på samme server, hvilket betyder at trafikken til denne bliver større. Derfor kan der opleves større loadtider nogle gange :), men ellers har jeg faktisk kun hørt godt om one.com :)



Nu er trustpilot ikke helt så stabilt igen, men kan fjerne de dårlig anmeldelser og tilføje nogle gode selv..


Giver det ikke et lidt.... misvisende resultat i form af de stjerner som firmaerne får? :/

Synes bare du skal klø på med dit projekt og ønsker dig alt held og lykke.


Tak.

Ringer de bare uopfordret til folk der har en virksomhed men ingen hjemmeside ?

Ja.

Men ellers siger jeg tak for jeres input drenge indtil videre. Og så er det jo ellers bare at komme igang med sitet, fra min side af ,)



Ja det er korrekt trustpilot er ikke hvad det har været før i tiden desværre. Systemet er blevet kritiseret af mange men folk bruger det stadig, det er vel bare som smøger en dårlig vane :)

Om de ringer ud til folk som ingen hjemmeside har? Yes det gør de, også dem som har en men en forældet en.

De plejer altid at ringe ud og sige de kan få en gratis hjemmeside og service idet de prøver at kommer ind på deres marked. Når hjemmesiden er så lavet og alt er godt, forsvinder deres service og de skal betale fra 350kr - 500kr om måneden og så har man bundet sig i 1 til 2 år.. Hvor jeg ved det fra? jeg har haft nogle venner som arbejde for Danaweb.

Havde folk lidt mere forstand på nettet og ville bruge en smule tid til undersøgelsen før de sagde ja til dem, ville de ingen kunde have. Men desværre er det ikke sådan.



Er det egentligt ikke ulovligt for en virksomhed at ringe sådan rundt til folk ?



<< < 12 > >>
t