Søger gode råd

Tags:    website

<< < 12 > >>
Hej alle udviklere.
Når, jeg har været så heldig at være vidne i Roskilde civil ret. Omkring et firma som hedder Danaweb A/S. Hvor min kære moder som desværre som så mange andre (har jeg søgt mig frem til på trustpilot og sol.dk) er blevet bundefanget af deres, uærlige forretningsmetoder.

Og jeg må nok sige at jeg personligt føler at sådan et firma med ingen etik for hvordan de driver forretning er........ kvalmende er et stærk ord, men det gælder nok her. Firmaet driver deres forretning ved direkte at give almindelige mennesker et tilbud (som lyder godt) men sender derefter en kontrakt hvor de har flettet en masse ekstra services med ind. Uden at oplyse deres potientielle kunder om dette. Og det er så kringlet at komme ud af det firma igen at det kan man ikke forestille sig (firmaet er et web hosting & design firma).

Prøv evt. At se her
http://www.sol.dk/debat/65-hjaelp-til-hjemmesiden/696464-danaweb/696464?limitstart=0&limit=400 (scroll lidt ned)

Men grunden til at jeg kommer til udvikleren.dk er for at prøve at se om der er nogle udviklere her, som kunne tænke sig på (hobby eller projekt niveau) at hjælpe mig, med at bygge en hjemmeside, hvor gamle som nye Danaweb kunder kan komme til, når de bliver "fanget" og får en retsag på nakken fra advokaten og direktøren som ligner og det er fuldstændig seriøst, bror og søster.

Alle omkostninger til hosting ville jeg naturligvis 100% stå for. Men jeg håber virkelig at der er nogle der syntes at de gerne ville hjælpe med det de kan. For det er satme grænseoverskridende hvordan dette firma behandler deres kunder. Samtidig med at dem der ikke kan betale, så kommer de og beslaglægger ejendele som campingvogne, computere, alt med værdi. For blandt andet et website som burde være en info side med 3 undersider og det det.

Desværre så som ud gangspunkt giver dette ikke en løn. Men jeg håber at hvis et gruppesøgsmål kan komme op og stå, at det så kan komme på tale.

Jeg håber at der er nogle der ville tænke over det og hvis ikke andet har i måske nogle gode råd. Hvis i har prøvet noget lign? eller hvis i direkte har erfaring med firmaet.

Mange tak på forhånd for at tage jer tiden til at læse mit indlæg.
Mvh
Cristian.



Indlæg senest redigeret d. 14.10.2011 15:22 af Bruger #16700
Nope...



Er det egentligt ikke ulovligt for en virksomhed at ringe sådan rundt til folk ?

Tror jeg ikke, fordi diverse avis selskaber (Sjællandske Medier, Kalundborg Folkeblad for mit vedkommende) har da ringet til mig for at tilbyde mig et 'godt' tilbud! :P



Er det egentligt ikke ulovligt for en virksomhed at ringe sådan rundt til folk ?


Nej da.
Deres forretningsmetode er dybt forkastelig, hvis ovenstående er realiteten, om det er ulovligt kan jeg ikke udtale mig om. Men det er ikke ulovligt at forsøge at indhente kunder via telefonopkald, aviserne, teleselskaberne, parabol-udbydere og alle andre gør det.


Et firma eller en organisation må som udgangspunkt godt sende dig adresserede reklamer og breve eller ringe til dig(...)

borger.dk


Edit: Overså side 2 (at spørgsmålet var besvaret). Var ikke intentionen at bumpe




Indlæg senest redigeret d. 25.10.2011 01:01 af Bruger #16824
Nej, det er ikke ulovligt for firmaer at ringe rundt og prøve at sælge.. Sålænge de kun ringer til folk der ikke har hemmeligt nummer



<< < 12 > >>
t