Dilemma vedr. kunde

Tags:    kunder forretning reference

<< < 12 > >>
Hej udviklere,

jeg har et lidt utraditionelt spørgsmål til jer.
Jeg er blevet kontaktet af en kunde der gerne vil have lavet noget på en hjemmeside - men hjemmesiden er med seksuelt indhold.

Mit spørgsmål er: skal jeg tage jobbet? Jeg behøver jo ikke bruge dette som reference og vil så absolut ikke have mit navn stående i forbindelse med dette, men det er jo gode og hurtige penge?

Hvad ville I gøre? mener I at det kan skade ens ry på nettet? Kan jeg regne med at holde mig 100% anonym hvis jeg ikke smider navn i koden og ikke bruger det som reference?

Lad os få en diskussion i gang :-)



Hvordan kan jeg som udviklere sikre mig at siden er helt lovlig? Er det nok med en skriftlig garanti fra kunden, eller skal jeg sikre mig på anden vis?



Mhh... Du kunne jo prøve at kigge lidt rundt på den :P



Mhh... Du kunne jo prøve at kigge lidt rundt på den :P


Det var selvfølgeligt en mulighed, men hvordan skal jeg kunne vurdere hvad der er lovligt og hvad der ikke er? Det eneste jeg har er en skriftlig garanti fra kunden (pr. e-mail) hvor denne skriver at siden er 100% lovlig, men den holder vel ikke i retten? :-)



Du er ikke ansvarlig for indholdet af sitet. Det er kunden selv der må tage ansvaret for det. Så længe kunden har garanteret lovligheden af sitet og du ikke er faldet over noget som åbenlyst er ulovligt, vil jeg mene at du handler i god tro.

Jeg ved ikke om du laver en kontrakt til kunden i forbindelse med arbejdet. Hvis ja, kan du jo skrive i kontrakten at det er kundens ansvar at sikre at sitet lever op til dansk lovgivning.



@Kim Jensen Tror lige jeg vil få lavet en kontrakt inden jeg laver noget så.

Mange tak for svarene allesammen :-)



Jeg laver adwords for et site der sælger erotisk legetøj/beklædning mm, det bruger jeg da både som reference da jeg er stolt af resultaterne.

/J



Indlæg senest redigeret d. 02.11.2011 15:08 af Bruger #5789
<< < 12 > >>
t