AJAX deaktiverer lightbox

Tags:    ajax jquery javascript

<< < 12 > >>
Hej

Jeg har lavet en side, som ved hjælp af AJAX (jQuery) loader indholdet til siden og ændrer url'en til #side1, #side2 osv.

Lightbox til visning af billeder virker fint på forsiden, før man bruger AJAX / jQuery, men hvis man skifter side, bliver billedet blot åbnet for sig.

Jeg har tidligere haft samme problemer med andre koder, så jeg skulle mene det er ret generelt for AJAX / jQuery og lightbox.

Er der nogen der har en ide om hvad det skyldes? Eller hvordan man løser det?

På forhånd tak.



Indlæg senest redigeret d. 05.11.2011 20:43 af Bruger #16590
20 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt -8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
@Daniele > Det skal hedde:

jQuery(document).ready(function() {
jQuery.noConflict();
});

Benytter du $ kan du allerede have problemer hvis ex prototype hentes efter jquery lib.

@Anders >> Prøv som Kenneth siger:

$.ajax({
type: "POST",
url: "load_page.php",
data: 'page='+url,
dataType: "html",
success: function(msg){

if(parseInt(msg)!=0)
{
$('#pageContent').html(msg);
$('#loading').css('visibility','hidden');
$("a[rel^='lightbox']").picbox(); //ligger picbox på alle rel=lightbox
}
}

});

OPDATERET TIL PICBOX;







Indlæg senest redigeret d. 07.11.2011 15:14 af Bruger #5789
Efter du har lavet dit ajax kald skal du initialisere Lightbox igen. :)



Vil i forklare det lidt nærmere? Altså hvor og hvordan man initialiserer igen. Jeg kender ikke javascript /jQuery så godt endnu.



i din ajax succes funktion skal du lave det samme kald, som du laver i $(function(){

});

Men kun den del der initialiserer lightbox'en.

Hvis du smider et link til siden, eller noget af koden så kan vi måske bedre hjælpe dig.



Den kører lige pt. kun på en lokal wamp server, så jeg kan desværre ikke bare linke.

Det er egentlig Picbox jeg bruger, men det kunne også være lightbox. Jeg vil ikke indsætte koden dertil, da den fylder en del og er meget komprimeret, men den kan eventuelt findes her: Picbox .

En del af ajax koden er:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Jeg håber det er det.

@Daniele
Du må lige forklare hvordan det skal bruges..



@Anders

Jeg kan ikke helt forstå hvorfor jeg skal have så meget i minus. Så er der absolut ingen grund til at forklare nærmere. Desuden er jeg heller ikke helt klar på alle de lightbox's da jeg selv programmere gallerier.



@Nu har faktisk ikke givet dig noget minus, så jeg ser ikke noget problem..

Desuden bad Kenneth mig jo også om at poste noget af koden.



@Anders

Jeg ved godt at du ikke har givet mig minus, det er også fair nok. Men jeg er ikke helt sikker på de lightboxes, men jeg har prøve at kode noget jQuery for en person, men hans lightbox virkede ikke jo mindre at man smed jQuery.noConflict(); i koden efter din lightbox.



@Daniele... Du bliver nødt til at acceptere at man kan få negative point her. Jeg tror årsagen til at du har fået dem er at du smider en stump kode, som umiddelbart ligner ligner ren gætteri på en løsning.

Det er godt at du senere skriver hvorfor det måske kan løse problemet. Men du kunne formentlig have undgået de negative point hvis du havde skrevet hvorfor du tror din kodestump er løsningen.



@Michael

Jeg syntes stadig at det er for dårligt at jeg skal have negative stemmer for noget som har hjulpet før - og som kunne hjælpe. Og specielt 11 minus point. Det er for dårligt. Hvis man har stemt mig ned så meget, så syntes jeg sådan set at man er for nederen. Der er mange andre eksempler på udvikleren.dk jeg har set, hvor eksemplerne ligner det rene lort. De får højst 2 i minus. Men det må folk selv om, jeg prøvede sådan set kun at komme på en løsning. Folk tager det alt for seriøst.



<< < 12 > >>
t