Reponse.redirect

Tags:    asp

Er der nogen grund til, at en

response.redirect("start.asp")

skulle give problemer som første linie i et dokument, mens den længere nede i dokumentet fungerer fint. Jeg får en melding om cookie problemer.

Mvh.

Jan



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
response.redirect sender siden videre ved brug af header. Derfor er det, det første der må forekomme på siden. Ikke at der ikke må være kode inden, men der må ikke være noget output til browseren før i form af "Hej $brugernavn, nu sender jeg dig videre til start.asp".

Så den kan sagtens virke længere nede, der må bare ikke være noget output før - heller ikke whitespace.



Det hedder Response.Redirect "start.asp" i classic asp.

@Mads >> selvfølgelig må der komme indhold før og efter, brugeren vil bare aldrig blive præsenteret for det da response.redirect stopper det akrive request og sender brugeren videre - det giver dog ingen mening at have indhold og et response.redirect senere, spild af ressourcer.



Indlæg senest redigeret d. 19.11.2011 11:56 af Bruger #5789
Jokke: 'Parenteserne' i Classic ASP er da underordnet, så vidt jeg ved.




Hej Jan,

Hvis koden længere nede kræver at browseren er på siden, for at kunne hente cookies eller anden information (fx. adressebaren), er det en fejl.

Alt arbejde du vil garrantere bliver udført på siden skal placeres inden Response.Redirect - så det er en programmeringsfejl at du har den inden arbejdet.

Med venlig hilsen
Ieet




t