Program

Tags:    c#

<< < 12 > >>
Hejsa

Jeg har nogle koder, men de virker ikke til Visual Studio 2010?
Jeg bruger windows form application C#. Hvordan skal koderne indsættes?

Add:
Label1.text = ”+”
Textbox3.text = val(Textbox1.text) + val(textbox2.text)

Subtract:
Label1.text = ”-”
Textbox3.text = val(Textbox1.text) - val(textbox2.text)

Multiply:
Label1.text = ”*”
Textbox3.text = val(Textbox1.text) * val(textbox2.text)

Divde:
Label1.text = ”/”
Textbox3.text = val(Textbox1.text) / val(textbox2.text)

12 svar postet i denne tråd vises herunder
7 indlæg har modtaget i alt 17 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
De dobbelt citationstegn der er rundt om dine matematiske operatorer er ikke "rigtige" citationstegn. Læg mærke til forskellen: " og ”. Du er nødt til at udskifte dem med de citationstegn der typisk skrives med <Shift-2> fordi C# compileren ikke kan forstå dem ordentligt.

Tror ikke det har noget med VS at gøre.. jeg tror at det kode du har kopieret, har en metode der hedder val(TextBox t) som du ikke har fået med.

Det nemmeste vil være at tilføje metoden:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Desuden, så er alle standard properties i C# (f.eks. Label1.Text) med stort begyndelsesbogstav, så du kan godt rette .text til .Text alle steder.

Til sidst, så er det god skik, at skrive klasser, metoder og properties med stort forbogstav, samtidig med at variabler holder man i til de små.

Jeg har stemt dig ned Nicky, da hans spørgsmål ikke har noget at gøre med Microsofts officielle programmeringskonventioner. Jeg kan hellere ikke se at dit svar dækker hans spørgsmål. Faktisk tror jeg, personligt, at du misforstår ham.
Det rigtige her, i mine øjne, ville være at få ham til poste hele hans main metode. Så :) Vil du ikke lige det Michael? Så vi kan se hvordan din kode er struktureret, eller hvordan du tror det skal struktureres. Inkluder gerne kompiler fejlene!! Så skal vi nok hjælpe dig i mål.

Jeg har stemt Søren op fordi jeg ved at hans blik har fanget en meget almindelig fejl når man paster noget kode.

Indlæg senest redigeret d. 21.11.2011 17:09 af Bruger #1151
For mig at se ligner det umiddelbart noget VB eller måske VB.NET kode, som Michael forsøger at bruge som C#. Det kan naturligvis ikke uden videre lade sig gøre :). Nicky kommer med nogle fine råd til hvordan han kan bruge koden i C# - at der kommer et par råd med der vedrører kodestandarder kan jeg absolut ikke se problemet i, og jeg har derfor stemt Nicky's indlæg op.

Mvh.

Kasper (TSW)

@Martin: Du gør bare som du vil, men forsøg du at aflæse en tekstbox med det som han skriver der. Desuden spørger han om hvordan hans kode skal indsættes, og det der kan ikke køre, uden at der er lavet en double val(string s); metode

@ebb: Streng værdien skal alligevel konveteres til en double for at der kan laves beregninger på den. :)

Hvis du laver to 2 x TextBox (txtNumber1, txtNumber2), 5 x Button (btnAdd, btnSubtract, btnDivide, btnMultiply, btnReset) og 1 x Label (lblResult), kan du gøre som følgene:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Så er næsten hele programmet lavet nu... der mangler at blive lavet det der sætter eventhandlers, og den metode der skal tømme felterne.

NB: Koden er ikke testet, og skrevet direkte her i "Svar"-feltet, så der kan være syntaksfejl!

Indlæg senest redigeret d. 22.11.2011 02:02 af Bruger #16372
Jeg har lige buildet og kørt et program, hvor jeg pastede den kode der ind i, og det virkede efter jeg satte eventhandlers på (som du selv skulle gøre)...

Sikker på at du har kaldt din label for lblResult, og dine tekstbokse for txtNumber1 og txtNumber2 ?

Nej, der er ikke behov for en ekstra knap, ved tryk på de andre gør den det du ville have en = knap til at gøre..

Godt spottet Søren ;)

Du skal i øvrigt også huske, at alle handlinger skal slutte med set semikolon ;

@Nicky, Hvorfor ikke bruge double.TryParse?

Tak for jeres svar.

Situationen er den at jeg skal lave en simpel regnemaskine.
Min opgave lyder således:

Regnemaskinen skal kunne udføre de fire simple regnearter – adder, subtraher, multiplicer og divider, og udskrive resultatet.
Programmets grænseflade kunne bestå af to tekstbokse til indtastning af tal, nogle trykknapper til at aktivere beregninger, og et labelfelt til at vise resultatet. Evt. kan tilføjes en trykknap, som ”tømmer” både tekstbokse og labelfelt, så regnemaskinen er klar til et nyt regnestykke.

Nogle der kan hjælpe mig? Er newbie :$ Jeg kan godt sætte buttoms, textbox op, men jeg er i tvivl hvor label skal være placeret. Og så ved jeg ikke hvad koderne kan være for de forskellige elementer (buttoms osv.)

<< < 12 > >>
t