vb.net

Tags:    game-editor vb.net

Jeg har fået til opgave at lave en editor til Blizzardz spil Diablo II. Jeg har imidlertid mere end en lille idé om hvordan det skal gøres, så hvis der er nogen der kan hjælpe mig i gang eller give nogen tips ville det være super!

Tak på forhånd! :)

EDIT: Undskyld overskriften!



Indlæg senest redigeret d. 11.12.2011 10:30 af Bruger #16678
4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du er nødt til at finde ud af hvilket format filerne er i. F.eks. om det er en XML fil eller en binær fil. Så skal du finde ud af hvor i disse filer informationer om evner ligger.

For at rette i dem skal du sætte dig ind i hvordan .Net arbejder med filer: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/k3352a4t

Hvis filerne er binære kan du yderligere sætte dig in hvordan man skriver bytes i en fil, se eventuelt BinaryReader, BinaryWriter klasserne. Hvis det er XML kan du kigge på hvordan man læser og skriver XML filer, f.eks. via XmlDocument klassen.

Uden mere information end at det ligger i en fil kan vi ikke være mere behjælpelig.




Måske du kan specificerer for os de ideèr du allerede har, først og fremmest... Det er desværre svært for os at læse dine tanker :)



Ja, undskyld, min fejl:

Altså, jeg har fået til opgave at lave et program som skal ku' gå ind og ændre på nogen evner og sådan noget inde i spillet. Ved bare ikke hvad man gør for at ændre en fil via vb.net, ved godt hvilke filer :)



Nja, det dér var også en fin start, så tusind tak!



t