Hvad vil folk vide om HTML 5 ?

Tags:    html5

<< < 12 > >>
Jeg har en hjemmeside hvor jeg skriver om HTML 5 ( http://scootergrisen.dk/htmlgrisen/ ) og mangler lidt nogen ideer til ting jeg kan skrive om.



Indlæg senest redigeret d. 12.12.2011 01:00 af Bruger #13010
17 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
ah ok, så ikke alle dine artikler igennem...sorry...

Men tak for det :D





Det er fint nok, det var bare lige det eneste sted jeg syntes der var mangler ;)



Jokke > Ja jeg har kopieret eksempler fra diverse steder, også retter jeg i dem efterhånden som jeg lærer dem bedre at kende.

Jeg har valgt ikke at bruge særlig meget tid på at fortælle hvilke browser versioner de forskellige koder virker i.
Jeg vil hellere fortælle brugerne at de skal bruge nyeste versionen af deres ynglingsbrowser også sjældne gange fortæller jeg hvis for eksempel noget kode bedst virker i Opera. Men ellers går jeg ikke op i at fortælle det. Det kommer med tiden at browserne blive bedre og bedre til at understøtte det.

Ja der er sikkert mange steder man kan finde bedre artikler end dem jeg har men er de på dansk ? Det er det jeg vil lave, en dansk hjemmeside om HTML 5. Det er der ikke så meget af... endnu.

Jeg interesser mig ikke for at lave HTML 5 som også skal virke i gamle browserer der ikke forstår HTML 5, derfor har jeg bevidst indgået dette emne. Det da fint nok hvis folk vil det men for mig virker det åndsvagt og lave HTML 5 for derefter at putte alle mulige fixes ind for at det skal kunne se nogenlunde ud i ældre browsere.

Men nu vil jeg gå http://scootergrisen.dk/htmlgrisen/kode_struktur.php igennem og se at gøre den bedre.... så nu har jeg rettet på den side.

Nå nu går jeg i gang med drag and drop så må vi se hvad jeg kan finde ud af der. Skriv gerne hvis i kender noget til drag and drop.

... Det kommer til at tage noget tid med at skrive noget om drag and drop. Der er godt nok meget med events og alt muligt.



Indlæg senest redigeret d. 13.12.2011 21:56 af Bruger #13010
Hej igen! :)

Nu bruger jeg din side en del, og faldt lige over en ting du kan gøre anderledes.

Jeg har lige læst din tutorial omkring <canvas> (endnu engang kæmpe applaus til dig!), men det irriterer mig en smule at jeg skal op og finde den næste del af tutorialen i dropdown menuen, måske du kunne linke til næste del i bunden eller noget?



Daniel > Fedt du bruger siden en del :D Det jeg glad for.
Altså jeg har sådan en pil der peger op nede til højre så man hurtigt kan komme helt op igen.
Ellers kunne jeg lave menuen fixed så den følger med ned når man scroller.
Det så nok bare en ulempe hvis ens skærm ikke er så høj så kan man muligvis ikke brugerne de laveste menupunkter.
Nu har jeg lavet top menuen fixed så prøv og opdater siden og se hvordan det virker. Jeg kan jo prøve i en periode og se hvad folk siger.
Ellers skriv hvis du har en bedre ide.
Når du kigger rundt på siderne hvad syns du så er godt og hvad syns der mangler eller er dårligt ?



Indlæg senest redigeret d. 14.12.2011 01:46 af Bruger #13010
Lige umiddelbart er der ikke flere mangler! :)



Jeg fjerne position:fixed på topmenu indtil jeg har fået det til at virke bedre.

Det virker ik helt som jeg ønsker fordi topmenuen kan komme til at stå oven på noget som den ikke skal.

Både når man gjorde vinduet smalt og når man hoppede til et link på siden stod menuen i vejen.



<< < 12 > >>
t