"Dejlig" kommentar til min artikel

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Gennem min hjemmeside fik jeg følgende kommentar til min artikel : http://www.udvikleren.dk/artikler/364/audio-for-begyndere/

Fold kodeboks ind/udKode 


Personen ønsker åbentbart ikke svar tilbage.

Men det da bare "dejlig" man sidde og bruger tid på at skrive en artikel også får man sådan en kommentar.
Det ikke lige sådan noget der giver mig lyst til at skrive flere artikler.



Indlæg senest redigeret d. 20.12.2011 19:55 af Bruger #13010
Ja det hjælpe ik så meget bare at få afvide det hele er noget lort.
Folk skal jo gerne skrive hvad del det er der er noget lort så man aner hvor man skal kigge.



@scootergrisen, Nu har både Jens Stigard, Brian Hvarregaard og Bertel Brander kommet med forslag til hvor du skal kigge efter "noget lort".

Jeg kan kun være enig i hvad der allerede er blevet sagt og tilføje:
Du mangler en introduktion! Hvad handler din artikel om, overordnet? Hvad er kravene til læserens forhåndsviden for at kunne forstå din artikel? Hvad er HTML5? Hvad kan jeg bruge det til, og hvorfor skulle dette emne vække min interesse?
Du mangler disposition, orden, opbygning. Du smider et eksempel i hovedet på læseren med det samme, men uden at forklare taggets hovedtræk, syntax og attributter. Dine overskrifter er et godt eksempel, de er ikke bygget taksonomisk korrekt op, start generelt og dyk så ned i dybden og bliv konkret. Din artikel mangler desuden kohærens, du hopper fra det ene til andet uden at læseren bliver (som før sagt) "holdt i hånden" - Den røde tråd.

En overskrift der lyder "Bonus info:" og forklarer hvordan man skal huske at benytte HTML5 DOCTYPE'en, er et ret godt eksempel på hvordan du har bygget din artikel nærmest omvendt op.

Jeg synes at det er fedt du gider at skrive en artikel om Audio tagget og det medfølgende API, men en artikel skal være gennemarbejdet og velskrevet før den er noget som helst værd. En hurtig søgning på Google giver mig 10.000 andre tutorials om samme emne, hvorfor skulle jeg vælge din? Du skriver ofte at slappere regler for artikel-godkendelse ville medføre at langt flere ville begynde at skrive artikler. Det er muligt, men når du sænker kvalitets niveauet, med henblik på et større antal artikler, får du bare en bunke usammenhængende, irrelevante, tomme artikler.



Kan i give et par links til artikler som i synes er godt opbyggede ?



Kan i give et par links til artikler som i synes er godt opbyggede ?
Nu vil jeg nødig lyde 'selvglad', men jeg syntes at min egen artikel omkring DBMS samtidigheds protokoller er en udemærket opbygget artikel. Den har en indledning, omend ikke så stor, men alligevel. Herefter har den lidt introduktions-teori omkring emnet, så vi alle ved hvad der snakkes om, og herefter begynder den egentlige teori om emnet. Til sidst slutter jeg af med lidt 'diskussion'/eksempler på hvordan det fungerer, og herefter afsluttes der med en, omend stadig lille, konklusion.

Et andet eksempel er denne her, som jeg også syntes er en god artikel - Introduktion Til Grails, af Theis F. Hinz. Den har lidt samme opbygning som min.



Der vil altid være folk som træder på andre, om man så gøre et godt stykke arbejde eller ej. Du bliver nød til at glemme det og komme videre eller kan det æde dig op..

Ja man bruger tid på sine projekter og så kommer der en forbi og spytter på det på vejen. Sådan er det bare og sådan er livet. Vi må lærer at komme videre uden så meget tanke over de mærkelig tid andre mennesker laver.

God jul og godt nytår



Alexander > Ja det har du ret i.

God jul... det jo meget snart enda... spændende og se hvem der vinder julenisse konkurrencen.



<< < 12 > >>
t