"Dejlig" kommentar til min artikel

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Gennem min hjemmeside fik jeg følgende kommentar til min artikel : http://www.udvikleren.dk/artikler/364/audio-for-begyndere/

Fold kodeboks ind/udKode 


Personen ønsker åbentbart ikke svar tilbage.

Men det da bare "dejlig" man sidde og bruger tid på at skrive en artikel også får man sådan en kommentar.
Det ikke lige sådan noget der giver mig lyst til at skrive flere artikler.



Indlæg senest redigeret d. 20.12.2011 19:55 af Bruger #13010
Nu har artiklen fået -4 karma, så tror du ikke at i stedet for at fokusere på netop denne kommentar, at du skulle fokusere på at forbedre din måde at udtrykke dig i dine artikler? :) Altså man skal jo starte et sted, men man må tage til overvejelse om der er nok "guf" på den artikel man har i tankerne at skrive. Selvfølgelig skulle dette også tjekkes i gennem af administratorer på sitet, så der burde måske være en ændring i det system.. Nu synes jeg generelt at artiklerne på udvikleren.dk er udemærkede, så jeg ved ikke præcist hvor problematikken ligger :)



Gennem min hjemmeside fik jeg følgende kommentar til min artikel : http://www.udvikleren.dk/artikler/364/audio-for-begyndere/

Fold kodeboks ind/udKode 


Personen ønsker åbentbart ikke svar tilbage.

Men det da bare "dejlig" man sidde og bruger tid på at skrive en artikel også får man sådan en kommentar.
Det ikke lige sådan noget der giver mig lyst til at skrive flere artikler.


Jeg synes også du skal ignorere det og fokusere på det du vil opnå med artiklen. Jeg forsvarer ikke den måde der er svaret på (jeg har selv svaret endnu grovere - så jeg er bestemt ikke hellig). Du skal i stedet bruge din energi på at forbedre den. Din artikel bærer præg af opremsning (så gør du det, så kan den det, den ser sådan ud) jeg lærer ikke noget du opremser bare. Jeg, som læser, har behov for at blive holdt i hånden. Start med at forklare i 3-4 sætninger hvorfor dette er et godt tag at lære, hvad man kan bruge det til og give en kort introduktion. Du skal skrive som om jeg ikke aner det fjerneste om audio tagget.

En god ide vil være at lave en disposition , fx. Indledning, baggrund, teori, eksempel, afslutning, perspektivering. Så har du et meget bedre udgangspunkt for at lave kvalitet. Du skal sætte dig ud over hvad du selv kan og hvordan du selv forstår emnet. Du skal forklare det til en der ikke fatter en brik...



Indlæg senest redigeret d. 20.12.2011 20:01 af Bruger #2730
Når man lægger en artikel op til almindelig spot og spe, må man finde sig i de tæsk man får, uanset om man synes de er berettigede eller ikke, uden at klynke. Så vidt jeg husker var der en del diskussion om artiklen inden den blev lagt op, du pressede på for at få den lagt op, men det var vist på et hængende hår at den overhovedet blev accepteret af udvikleren.dk. Så det kommer ikke ret meget bag på mig at der er nogen der er kritiske over for artiklen, og det burde nok heller ikke komme bag på dig.
HTML 5 er ikke mit speciale, så jeg kan ikke rigtigt bedømme artiklen, men den ser lidt tynd ud.

Det er selvfølgelig træls at folk ikke er begejstret for det man laver, at der ikke står et kor af ja-sigere og klapper dig på ryggen, men det er nu en gang vilkårene, lev med det, eller find på noget andet at lave.



Jeg ville have skrevet en længere kommentar, men Bertel har stort set sagt det jeg ville sige. Du "tvang" selv den artikel igennem med minimale ændringer efter at den først var blevet afvist, i stedet for at bruge alle de kommentarer du havde fået til at forbedre den. Ud fra at du kun lige akkurat kunne få den igennem systemet, så burde du nok også have forudset at kommentarerne i hvert fald ikke ville blive udelukkende positive.

Jens, når det kommer til afvisning/godkendelse af artikler, så er vi alle administratorer. Jeg stemmer, ligesom de andre brugere på sitet, med den mængde stemmer jeg nu engang har optjent via karma. Der var et flertal, om end meget snævert, der valgte at stemme scootergrisens artikel op og derfor kom den på :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Jeg er ikke en ørn til HTML5, så jeg kan ikke bedømme hvorvidt artiklen er korrekt, men det var denne artikel der gav mig mod på at tage springet helt over i HTML5. Jeg synes det er en god "appetitvækker".

Desuden kan jeg ikke se hvilke mangler denne artikel har?

Scootergrisen formår at formidle videre, hvordan man bruger <audio> på begynderbasis, hvilket også står i artiklens navn. Der er gode links til hvor man får tingene mere uddybet, såfremt man ønsker dette. Personligt kan jeg ikke se hvad der skulle være i vejen med denne artikel :)





Problemet er at det skal være en artikel ikke en linksamling. Det er artiklen der skal forklare hvordan man skal bruge det, ikke links der forklarer mig det.



Det er selvfølgelig rigtigt, men denne artikel er jo beregnet til begyndere, og så fortæller han bare hvor man kan få yderligere information om det pågældende emne.



Ifølge det med links, er det en dårlig ide, fordi chancen er større for at der kan opstå 'døde' links i fremtiden.

Bare lige en sidenote :)



Indlæg senest redigeret d. 21.12.2011 16:13 af Bruger #4487
Jeg tror der ville være mange flere der havde lyst til at skrive artikler hvis det ikke var så strengt.

Også skulle der også være mulighed for indrykning af data i artiklerne og med mulighed for at man ikke hver gang skal klikke for at folde koden ud.

Det med døde links det i fremtiden det kan jo rettes når det sker.
Lad os sige du vil prøve <audio> selv men kun har filer i mp3, så ville det måske være rart med et link til en lyd konverter så man også kan få det i ogg. Ellers køre man måske død hvis man ikke kan finde sådan en konverter selv.

Jeg kan godt forstå hvis man vil have kvalitet i stedet for en masse dårlig artikler, men det problem synes jeg var slet ikke er der på grund af point systemet, andre brugere kan let så hvor man point artikler har og på den måde og hvad de andre brugere mener om den.

Ved godt i siger det er bedst at skrive en god artikel også først sende den der, men det måske fordi jeg er vandt til at lave rettelser løbende at jeg synes det er bedre bare at rette når jeg lærer noget nyt om det.
Om vendt så det jo også kedeligt hvis man sidder og bruger en masse tid på noget som alligevel ikke bliver godkendt.



Indlæg senest redigeret d. 21.12.2011 17:02 af Bruger #13010
Jeg ser lidt på artiklerne som jeg gør med en eksamen... Begge steder bliver man bedømt og desværre rammer det en gang i mellem hårdt.

Evt hvis man selv ikke er super sej til at skrive artikler, rapporter eller andet, så tag endelig inspiration fra andre. Det er der ingen som vil dømme dig på (forhåbenlig, ellers er vi nok mange der burde have lidt hug XD).

De kommentar som direkte er spydige, ikke-konstruktive.... Lad dem flyve ind ad det ene øre, ud af det andet.... Har folk ikke noget konstruktivt/brugbart forslag, så er det ikke værd at kigge på.



Indlæg senest redigeret d. 21.12.2011 17:11 af Bruger #6559
<< < 12 > >>
t