Udvikleren.dk statistik 2011

Tags:    udvikleren.dk udvikleren-info

Kære Udviklere,

2011 er nu et overstået kapitel og vi skal til at vænne os til at skrive 2012 i stedet. Jeg syntes dog at det kunne være interessant at kigge lidt tilbage på 2011 og se hvem der har gjort sig særligt bemærket, så vi kan uddele lidt velfortjent ros. Jeg har derfor skrevet lidt SQL, der kan gøre os klogere på hvem disse personer er, opdelt i forskellige kategorier. And the Udvikleren.dk award goes to...

Mest karma tjent i 2011

En af de vigtigste indikatorer for hvem der har leveret den største og vigtigste indsats er naturligvis mængden af optjent karma. Den der har tjent mest karma vil også være den der har skrevet de fleste og/eller de bedste indlæg. Her er top 3:

1. Michael Larsen (803 karma point)
2. Martin Rohwedder (519 karma point)
3. Brian (den rigtige) (408 karma point)

803 karma point på et år er intet mindre end imponerende - godt gået Michael, og godt gået til jer andre også :)

Flest accepterede svar i 2011

Når trådstarter stemmer på et eller flere indlæg i sin tråd, vil disse indlæg blive markeret som accepterede svar. Selv om andre Udviklere kan stemme andre indlæg op, så er det også interessant at se hvem der har fået flest accepterede svar. Her ser listen dog faktisk ud præcis som den for mest karma:

1. Michael Larsen (389 accepterede svar)
2. Martin Rohwedder (290 accepterede svar)
3. Brian (den rigtige) (234 accepterede svar)

Flest forum indlæg i 2011

En anden ting vi også sætter pris på her på Udvikleren.dk, er aktivitet. Jo flere gode spørgsmål og svar, jo bedre! Denne liste er også interessant, fordi den både kan fortælle hvem der stiller mange spørgsmål og hvem der evt. i fremtiden kan nå en af ovenstående lister pga. sin store aktivitet. Top 3 ser således ud:

1. Daniele Buttigli (564 indlæg)
2. Brian (den rigtige) (483 indlæg)
3. Michael Larsen (440 indlæg)

Flest stemmer givet i 2011

Et andet vigtigt aspekt af Karma systemet er naturligvis at stemme på de indlæg og de artikler som er gode, både for at belønne forfatterne men så sandelig også for at guide dem der senere kommer og leder efter de(t) bedste svar. Her er top 3 over hvem der har stemt flest gange:

1. Martin Rohwedder (778 stemmer)
2. Kasper (TSW) (366 stemmer)
3. Brian (den rigtige) (262 stemmer)

Mest karma givet i 2011

Antallet af stemmer givet siger ikke nødvendigvis noget om hvor meget karma man har været med til at opbygge hos andre med sine stemmer, da vi alle giver karma til andre baseret på den mængde vi selv har optjent. Her er top 3 listen over dem der har givet den største mængde af karma til andre:

1. Martin Rohwedder (1735 karma point)
2. Kasper (TSW) (1163 karma point)
3. Martin Elvar Jensen (402 karma point)


Alt i alt nogle super flotte tal, synes jeg - godt gået, folkens! Jeg er spændt på at se om vi kan gøre det endnu bedre i 2012 :)


Som en lille bonus statistik får i her en liste over de mest aktive tags i 2011, baseret på mængden af nye tråde der er blevet oprettet. Det bliver spændende at se om listen har ændret sig til næste år :)

Mest aktive tags i 2011

php (630)
html (267)
css (188)
javascript (183)
mysql (182)
c# (103)
java (89)
programmering (88)
jquery (80)
asp.net (66)

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 03.01.2012 12:34 af Bruger #1
Jeg må indrømme, at jeg var meget bekymret for udvikleren.dk tilbage i 2010, men 2011 har været helt anderledes så tak til alle for det. Lad os få et mindst lige så godt 2012 :-)

Jeg har desværre ikke tid til at skrive artikler grundet videreuddannelse om aftenen som indtil nu har taget 2½ år og desuden et relativt nyt job. Men efter et kommende afgangsprojekt som tager 6 måneder, så er jeg også klar på at skrive lidt artikler.



Indlæg senest redigeret d. 03.01.2012 12:46 af Bruger #9814
Fedt fedt fedt. Super med lidt statistik, og thumbs up til de aktive sjæle, der har gjort det værd at komme tilbage gang på gang.



t