Uddannelse - Tilbage til Fremtiden

Tags:    uddannelse programmering fremtid

<< < 12 > >>
Hej.

Da vi lever i en verden med konstant fornyelse inden for IT området, har jeg i et par dage gået og tænkt over hvad fremtiden skal byde folk som mig.

Jeg har tidligere oprettet 1-2 tråde her inde hvor jeg beskriver hvad jeg gerne vil, men, jeg er måske kommet lidt i tvivl om hvad jeg vil/skal for fremtiden.

Jeg er uddannet IT Supporter og er igang med at læse Matematik Niveau C, og senere hen Niveau B. Grundet psykiske problemer, har jeg valgt at tage det som fjernundervisning og gøre dette med hjælp fra venner, Niveau C er som nævnt fjernundervisning, men, Niveau B valgte jeg at komme på skole bænken for at sikre en bedre forståelse af den sværre Matematik (I sværheds grader er jo forskellige, men, i forhold til Niveau C er B nok noget sværre)

Jeg er ikke ham der ønsker at bruge resten af min tid på at læse/uddanne mig,
Jeg er heller ikke interesseret i at bruge for lidt tid på skolebænken.

Med andre ord, det skal være lidt balanceret så jeg er sikker på en ordenlig fremtid.
Som verden ser ud nu, er jeg dog i tvivl om hvad jeg skal.

Mine interesser er:
Programmering (Det total hardcore at programmere, det er næsten grundlaget for IT existens)
Hobby elektronik (Som er tæt på det virkelige grundlag for existens - Uden teknik var der jo ikke brug for software - Som er en helt anden diskution end det jeg er ude efter)
Og jeg elsker at pille ved allerede existernede systemer (Linux: Ubuntu && Debian)

Jeg kunne et eller andet sted forstille mig som System udvikler, men, der er ikke meget elektronik over den uddannelse, hvad jeg lige kan fornemme.

Jeg kunne forstille mig med en "lavere uddannelse" (Ikke forstået som det er en dårlig uddannelse, men, System Udvikler er jo lidt højere niveau end nu nævnte) Datamatikeren.

Men, igen skal jeg jo nok også til at overveje hvilken uddannelse/fremtid jeg er interesseret i.