Uddannelse - Tilbage til Fremtiden

Tags:    uddannelse programmering fremtid

<< < 12 > >>
Hej.

Da vi lever i en verden med konstant fornyelse inden for IT området, har jeg i et par dage gået og tænkt over hvad fremtiden skal byde folk som mig.

Jeg har tidligere oprettet 1-2 tråde her inde hvor jeg beskriver hvad jeg gerne vil, men, jeg er måske kommet lidt i tvivl om hvad jeg vil/skal for fremtiden.

Jeg er uddannet IT Supporter og er igang med at læse Matematik Niveau C, og senere hen Niveau B. Grundet psykiske problemer, har jeg valgt at tage det som fjernundervisning og gøre dette med hjælp fra venner, Niveau C er som nævnt fjernundervisning, men, Niveau B valgte jeg at komme på skole bænken for at sikre en bedre forståelse af den sværre Matematik (I sværheds grader er jo forskellige, men, i forhold til Niveau C er B nok noget sværre)

Jeg er ikke ham der ønsker at bruge resten af min tid på at læse/uddanne mig,
Jeg er heller ikke interesseret i at bruge for lidt tid på skolebænken.

Med andre ord, det skal være lidt balanceret så jeg er sikker på en ordenlig fremtid.
Som verden ser ud nu, er jeg dog i tvivl om hvad jeg skal.

Mine interesser er:
Programmering (Det total hardcore at programmere, det er næsten grundlaget for IT existens)
Hobby elektronik (Som er tæt på det virkelige grundlag for existens - Uden teknik var der jo ikke brug for software - Som er en helt anden diskution end det jeg er ude efter)
Og jeg elsker at pille ved allerede existernede systemer (Linux: Ubuntu && Debian)

Jeg kunne et eller andet sted forstille mig som System udvikler, men, der er ikke meget elektronik over den uddannelse, hvad jeg lige kan fornemme.

Jeg kunne forstille mig med en "lavere uddannelse" (Ikke forstået som det er en dårlig uddannelse, men, System Udvikler er jo lidt højere niveau end nu nævnte) Datamatikeren.

Men, igen skal jeg jo nok også til at overveje hvilken uddannelse/fremtid jeg er interesseret i.


Det jeg tænker, hvis jeg vil være System Udvikler, om jeg skulle tage en side uddannelse senere, som giver mig mulighed for at rode lidt med elektronik (Så som robotter, eller tables/mobiler), men, der findes jo allerede så mange systemer til tablets og mobiler, så er det vær at rode med?
Robotter derimod, vil jo være fremtid?

Ja, jeg er sgu lidt forvirret, det er mange tanker, som skal sættes på plads, og der er meget at blive usikker på, og fremtiden er godt nok min, men, jeg aner vel egentligt ikke helt hvad jeg vil.

Lad mit spørgsmål, blive jeres svar.
På forhånd tak.



Datamatiker er ikke en dårlig uddannelse. Den ville jeg gå efter, hvis det var mig der havde de tanker du går med.

Der er desværre ikke jobgaranti, men hvis du kan dit kram så er det en god uddannelse at have i bagagen.



Vil gi' Brian ret, i hvert fald ud fra hvad jeg ved, så er datamatiker uddannelsen en god uddannelse, og åbner mange muligheder.




Det vigtigste ved en uddannelse i dit område er vel at du tager et som har den mulighed at videreuddanne sig især nu hvor krisen er på dens højeste punkt. En datamatiker er ikke så høj igen som den plejede at være altså selve uddannelse, men det er selvfølgelig bedre end ingenting og du vil få meget ud af den, beslutter du at videre uddanne dig så er der også mulighed for det med mindre du vil ud og tjene penge med det samme og du selvfølgelig har lidt held med dig i at få et job :)

Hav en god weekend.



Alexander, er selv igang med en Datamatiker, og spurgte en af mine lære her for ikke så lang tid siden om hvordan job situationen for færdige Datamatiker, og han svarede at stort set alle dem der ikke vælger at studere videre får Job.

Min egen erfaring er heller ikke at det er særlig svært, har måtte skulle vælge mellem 3 Drupal jobs her over de sidste 3 måneder.



Jeg kan, som andre herinde, varmt anbefale Datamatiker, hvis du vil arbejde med software, men hvis det er hardwarenær udvikling og ligefrem elektronik, så skal du nok ud i noget elektronik ingeniør: http://www.ihk.dk/uddannelse/udd/elektronik/elektronik#indhold



Jeg kan, som andre herinde, varmt anbefale Datamatiker, hvis du vil arbejde med software, men hvis det er hardwarenær udvikling og ligefrem elektronik, så skal du nok ud i noget elektronik ingeniør: http://www.ihk.dk/uddannelse/udd/elektronik/elektronik#indhold


Men der er så nogle noget højere krav til Matematik end det c-niveau han har nu ;-)



Til datamatiker er matematik niveau B et krav.



Til datamatiker er matematik niveau B et krav.


Jo jo, men min kommentar var til din elektronik-ingenør henvisning.



Fair nok, men man kommer i det hele taget ikke langt med niveau C i matematik så ligemeget hvad han vælger skal matematik niveauet opgraderes.



Det er ikke for at lyde fræk eller lign, men, jeg er igang med at læse Niveau C, og forsætter til Niveau B, det er hvertfald fastlagt.. Det er efter Niveau B jeg søger min fremtid :)

Datamatikeren bliver det nok i sidste ende.
Så smider jeg nok et kursus på derefter, eller hvad jeg nu måtte ønske :)

Tak skal i have.



<< < 12 > >>
t