Facebook søger Javaprogrammøre, til lukket gruppe.

Tags:    java facebook

<< < 12 > >>
Hej Javaprogrammøre! Jeg er en knægt på 14, som har lavet en gruppe på facebook, til Java Programmøre, så man kan hjælpe hinanden med java. Den er lukket, så gruppen forbliver for programmøre. Den er åben for alle som enten allerede kan, eller gerne vil lære java. For at blive medlem, skal i ansøge mig på følgende profil:

http://www.facebook.com/jas.rohde

Så tilføjer jeg jer som medlemmer i gruppen og i må MEGET gerne tilføje andre java programmøre.



13 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt -1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Måske er det bedre at 'reklamerer' på facebook, og lade alle deres brugere vide hvor meget viden der er at hente herinde for programmører.

del f.eks. indlæg du syntes hjalp dig, eller del artikler du syntes er gode. På den måde får dine venner øjnene op for siden, og du er dermed til at rykke dem som interesserer sig for programmering, men kun kender facebook, herover på udvikleren.



Hvorfor ikke bare hjælpe hinanden herinde ?



Fordi facebook er et sted, hvor mange unge befinder sig hele tiden. Jeg har stort set ALTID facebook åbent i en fane, så hvis nogen vil i kontakt med mig, kan de bare skrive der. Mange unge har det på samme måde. Tror det vil fremme Java'udviklingen.



Kan godt se det gode i din tankegang, men udvikleren.dk (og andre udvikler-sites), er jo lavet til formålet, så mener ligesom Robert at det ville være bedre at holde programmeringen her.

Og det skal lige siges at jeg selv er 15 år.



Der er måske flere unge derinde, men synes klart vi bare skal blive her. Det er ligesom det udvikleren.dk er lavet til. Du kan jo eventuelt bare få folk fra facebook til at komme her.

Jeg synes slet ikke i samme grad at facebook er i stand til at facilitere noget som helst med kode og jeg bryder mig generelt ikke om det rod der er derinde.



Nu er udvikleren jo konstrueret til at spørge og få svar, til at læse artikler mm. Det er facebook jo så absolut ikke, så jeg vil nu blive ved med at bruge udvikleren :).



Mener også at udvikleren.dk er bedre til formålet end facebook. Ikke dermed sagt at facebook ikke kan bruges til diskussioner/spørgsmål, som så kan blive svaret på af andre brugere. Facebook har dog ydermere den hage at vi ikke kan indkapsle koden med syntaks highlight. Det gør det immervæk nemmere at læse kode der har lidt farver ved key words osv.



Okay, kan forstå at i ikke synes facebook er et godt sted for programmøre til at diskutere om programmering. I har nok ret. Men facebook er betydeligt større end udvikleren og man ville kunne nå ud til langt flere mennesker, men det er måske unødvendigt.



Bare fordi facebook's bruger base er stor, betyder det jo ikke du kan nå flere med en side på facebook end du kan på et site som udvikleren, som er frit tilgængeligt for alle.
Du skal stadig lokke folk ind i din Gruppe, og hvorfor skulle folk bruge gruppen, når brugerbasen er større på udvikleren eller andre steder?




I har nok ret. Jeg overgiver mig. Udvikleren er stedet for nørderne, lad facebook forblive mainstream.


Du får det til at lyde som om vi hader facebook. Det handler jo bare om at vælge det rigtige værktøj til den rigtige opgave - og det mener vi bare ikke er facebook i dette tilfælde.



<< < 12 > >>
t