Hvordan programmerer man?

Tags:    programmering

<< < 123 > >>
Hej.

Jeg vil gerne starte på at programmere, jeg er nybegynder og har aldrig prøvet det før. Jeg kunne godt tænke mig at programmere små programmer, og det skal helst ikke være for svært. Og hvis der er nogle gode bøger, manualer eller videoer som i kender der kan hjælpe, som er let at forstå, hvad hedder de så? :)





22 svar postet i denne tråd vises herunder
8 indlæg har modtaget i alt 33 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej, for det første skal du starte med at vælge et sprog du gerne vil programmere i. Mit yndlings er Java, og vil derfor også anbefale dette, da sproget er let at lære, og forholdsvis stærkt. Du kan også prøve C#, som ligner Java rigtig meget.

Hvis du vælger Java, kan jeg anbefale bogen "Java How To Program" af Deitel og Deitel, og desuden findes der en java serie her på udvikleren, som jeg har lavet, der henvender sig til den der aldrig har programmeret før. Du kan finde den første del her - http://www.udvikleren.dk/artikler/344/java-programmering-1.-del/

Du kan benytte IDE's til programmeringen, og hvis du benytter Java som sprog vil jeg anbefale Netbeans IDE, eller Eclipse, som begge to er gratis at bruge.

Hvis du derimod Vil prøve C#, kan jeg også anbefale bogen "C# 2012 How to Program" også af Deitel og Deitel. Kender ikke lige nogen direkte god guide på nettet, da jeg kun har brugt denne bog, men kan du Java er bogen også rigeligt.

Til C# skal du nok bruge IDE'en Visual C# 2010 Express, som også er gratis, fra microsoft

Hvis du er mere til video tutorials, kan jeg også anbefale The New Boston



Indlæg senest redigeret d. 18.01.2012 16:46 af Bruger #4487