Hvordan programmerer man?

Tags:    programmering

<< < 123 > >>
Hej.

Jeg vil gerne starte på at programmere, jeg er nybegynder og har aldrig prøvet det før. Jeg kunne godt tænke mig at programmere små programmer, og det skal helst ikke være for svært. Og hvis der er nogle gode bøger, manualer eller videoer som i kender der kan hjælpe, som er let at forstå, hvad hedder de så? :)





22 svar postet i denne tråd vises herunder
8 indlæg har modtaget i alt 33 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmmm...Brian har ret i at man hurtigt får noget grafisk på skærmen med HTML, men det er jo ikke noget programmeringssprog. Du kan ikke lave logik og man skal have styr på en hel masse før JavaScript eller PHP/ASP/Servlets/whatever kan blive brugbart.

Så jeg vil støtte Martin i at Java og C# er ret lette at gå til.

Derudover er Ruby eller Python også ret lette at lære og forstå.



Jeg er stort set lige begyndt på Java, og hvis man ellers tager sig sammen og tænker sig godt om, mens man studerer det, er det ikke så svært. Men ligegyldig hvilket sprog du vælger, er den bedste måde at lærer det på, at programmere programmer på dit eget niveau, og så ALTID TAGE NOTER AF HVAD DU LÆSER OM SPROGET !!!!!!!



hehe... me too... desuden har jeg skrevet artikler på udvikleren, bl.a. for læringens skyld :)



Men jeg har nu programmeret lidt med Java i programmet Eclipse, og det var nok noget af det mest enkle der findes. Men hvor kan man komme hen med for eksempel at programmere i Eclipse? Kan man til sidst lave programmer med Java? :-)



MineCraft er skrevet i Java



Indlæg senest redigeret d. 19.01.2012 19:48 af Bruger #3789
Altså Java kan bruges til meget.

Almindelige desktop applikationer, spil (også 3D spil), ja selv til web, både som applet, og som serversprog.

Så Java FTW!!! :P



Hej.

Jeg vil gerne starte på at programmere, jeg er nybegynder og har aldrig prøvet det før. Jeg kunne godt tænke mig at programmere små programmer, og det skal helst ikke være for svært. Og hvis der er nogle gode bøger, manualer eller videoer som i kender der kan hjælpe, som er let at forstå, hvad hedder de så? :)



Hejsa.

Der er mange forskellige sprog at programmere i. Nogle af de mest omtalte er ASP(af forskellige arter) og PHP. ASP og PHP kan præcis de samme ting, det er bare forskellige måder at skrive koderne på.

Jeg synes du skulle læse lidt om de forskellige sprog, og derefter vælge et sprog du kunne tænke dig.

Omkring at det skal være let osv. synes jeg er underordnet. Hvis du virkelig gerne vil lære Java, så læser du om Java og begynder at lege med det selv. Hvis det er PHP du hælder til, så programmere du i det og læser en masse artikler osv.

Bare husk en ting: Man lære ikke at køre bil i et teorilokale - det samme gælder for programmering, du lære ikke af at kigge på en masse guides. Du skal i gang og prøve nogle forskellige ting.

En god idé kunne være, at downloade nogle af de gratis scripts også derefter prøver at få dem til at virke. Prøve at fjerne nogle ting og se hvad det giver af fejl osv.

Debugging er en af de ting du lære aller mest af, fordi du skal til at læse ind i koden i stedet for bare at skrive det, som en eller anden robot der kan det uden ad :-)

Til sidst vil jeg anbefale siden: http://www.exp.dk hvor du kan få hjælp med alt IT og Programmering i stor stil.

Held og lykke med det :-)



Til sidst vil jeg anbefale siden: http://www.exp.dk hvor du kan få hjælp med alt IT og Programmering i stor stil.
Som man jo ikke kan her på udvikleren.dk?



Jeg syntes det er vigtigt at finde ud af, hvorfor du gerne vil laere at programmere. er der noget der allerede nu interesserere dig? Jeg startede med at programmere af to grunde! Jeg ville utrolig gerne laere at lave visuelle applikationer (meget gerne 3D grafik) eller lave lyd programmer. Alt andet interesserede mig ganske enkelt ikke. Hvis du er saa specifik eller allerede nu foeler en retning du godt kunne taenke dig at gaa, vil det vaere nemmere at kunne anbefale et sprog. Hvis du ikke har nogen ide om, hvad du vil med programmering ud over at snuse lidt til det, saa gaa efter et sprog der kan mange ting. Du skal ikke lytte efter, hvad der er svaert eller let, for alle programmerings sproge er svaere at forstaa til at begynde med. Men naar du foerst har fundet ud af et sprog vil det derfor vaere forholdsvist let for dig at springe over til et andet sprog. Langt de fleste sprog har C baseret syntakser. Sprog som Java, C#, C/C++ osv. vil for den utraenede oeje ligne hinanden utrolig meget. Jeg ville nok vaelge et sprog som gav dig uanede muligheder. Men nu er jeg ogsaa fra den "gammeldags" skole, hvor man lavede alt fra bunden. Hvilket kan vaere godt eller skidt afhaengig af sammenhaengen. Det der nok er mest vigtigt for dig lige nu, er, at finde ud af om du helst vil lave web-baseret programmer eller mere traditionelle Windows/Linux/Mac applikationer eller noget helt tredje. For der er en stor forskel om du laver klient/server baseret applikationer saa som web-baseret sprog ala html/javascript/php/asp osv. sammenlignet med at lave eksempelvis Windows baseret programmer.



Så vidt jeg kan læse var hans mål, små programmer, hvilket jeg tolker som små desktop applikationer, og ikke webbaserede applikationer, men jeg kan jo tage fejl. Desuden har du da ret i at man kommer længere, hvis man har et mål, men hvis han bare skal 'snuse' til programmering, vil jeg stadig anbefale Java, og herefter kan han nemmere lære nye sprog, hvis han pludselig gerne vil prøve noget webbaseret, som ikke bygger på Java osv.



<< < 123 > >>
t