Hvordan programmerer man?

Tags:    programmering

<< < 123 > >>
Hej.

Jeg vil gerne starte på at programmere, jeg er nybegynder og har aldrig prøvet det før. Jeg kunne godt tænke mig at programmere små programmer, og det skal helst ikke være for svært. Og hvis der er nogle gode bøger, manualer eller videoer som i kender der kan hjælpe, som er let at forstå, hvad hedder de så? :)





22 svar postet i denne tråd vises herunder
8 indlæg har modtaget i alt 33 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmmm...Brian har ret i at man hurtigt får noget grafisk på skærmen med HTML, men det er jo ikke noget programmeringssprog. Du kan ikke lave logik og man skal have styr på en hel masse før JavaScript eller PHP/ASP/Servlets/whatever kan blive brugbart.

Så jeg vil støtte Martin i at Java og C# er ret lette at gå til.

Derudover er Ruby eller Python også ret lette at lære og forstå.



Jeg er stort set lige begyndt på Java, og hvis man ellers tager sig sammen og tænker sig godt om, mens man studerer det, er det ikke så svært. Men ligegyldig hvilket sprog du vælger, er den bedste måde at lærer det på, at programmere programmer på dit eget niveau, og så ALTID TAGE NOTER AF HVAD DU LÆSER OM SPROGET !!!!!!!



hehe... me too... desuden har jeg skrevet artikler på udvikleren, bl.a. for læringens skyld :)



Men jeg har nu programmeret lidt med Java i programmet Eclipse, og det var nok noget af det mest enkle der findes. Men hvor kan man komme hen med for eksempel at programmere i Eclipse? Kan man til sidst lave programmer med Java? :-)



MineCraft er skrevet i Java



Indlæg senest redigeret d. 19.01.2012 19:48 af Bruger #3789
Altså Java kan bruges til meget.

Almindelige desktop applikationer, spil (også 3D spil), ja selv til web, både som applet, og som serversprog.

Så Java FTW!!! :P



Hej.