Plugins til vb.net

Tags:    vb.net plugin

Godaften udviklere! :)

Jeg sidder og er i gang med en applikation, som jeg gerne vil have til at kunne en del forskellige ting, afhængig af hvilken type bruger der bruger det. Derfor har jeg tænkt på at jeg kan lave nogle forskellige plugins, men har imidlertid ingen idé om hvordan jeg skal gøre det.

Derfor vil jeg høre om der er nogen herinde der kan hjælpe mig i gang?

Al response modtages, er ikke fastlåst på at det skal være plugins, men tror at programmet bliver for uoverskueligt hvis jeg indlejrer alle funktioner som standard.

Tak på forhånd! :)



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Daniel,

Du skriver programmet vil blive for uoverskueligt hvis du sætte alle funktioner ind som standard ?
Hvem bliver det for uoverskueligt for dig som programmør eller dine brugere??

Hvis det kun er for dine brugere ville jeg benytte mig af VB.nets
visible = true
visible = false
Til at bestemme hvor meget af programmet der skal være synligt for den bruger.



Det ville blive uoverskueligt for brugerne, men tak for det input, det er da helt klart værd at se på! :)



Altså den måde jeg gør når jeg laver store programmer VB.net så bruger jeg group boks til at sætte tingene ind i og derefter vælger jeg om fx

Groupbox1.Visible = True

på den måde kan man let gøre mange tinge synlige og usynlige på en nem og hurtig måde.

Du kunne også vælge at lave dit program i flere forms.



Problemet består i at det er et tekstredigerings program jeg skrev for noget tid siden, men nu har jeg i et stykke tid kigget på at lave det til syntaxhighlighting. Jeg vil bare ikke så gerne erstatte det gamle, så jeg tænkte på at lave en slags programudvidelser eller noget. Men, skal prøve at kigge på dine forslag!



t