Html-forside - automatisk videre til mobilside

Tags:    mobilside html

Jeg er amatør til det med hjemmeside, men jeg vil høre om der er nogen der ved om man kan kode sin HTML-forside, så den automatisk kan registrere om det er en mobil, tablet eller laptop. Mit webhotel udbyder en mobilside og i deres support forklare de hvordan den besøgende automatisk kommer ind på mobilsiden hvis han logger på en mobil. Denne guide bliver kun beskrevet hvis forsiden hedder index.php eller index.asp. Er der noget at gøre gøre ved den gamle index.html?



6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Med CSS3 kan du blot vælge et andet stylesheet når skærmen har en vis størrelse, fx. til tablet eller til mobil. Kig evt. efter responsive design, eller se det her link:

http://coding.smashingmagazine.com/2011/01/12/guidelines-for-responsive-web-design/



hvis du ønsker understøttelse i browsers der ikke kan tolke CSS3, kan du også gøre det med javascript.

Du skal self. ændre tallene til hvad der passer bedst. Har bare sat nogle tilfældige tal ind.

Fold kodeboks ind/udJScript kode 




Indlæg senest redigeret d. 24.02.2012 15:23 af Bruger #10410
Tak, det kan være det ender med det. Men den skal kunne sende videre til en anden webadresse, hvis det er en mobil der går på. Når man har oprettet en mobilside hos mit webhotel for den et underdomæne til hoveddomænet. Dvs hoveddomænet skal gerne kunne henvise til underdomænet hvis det er en mobil der logger på. - og så skal det jo lige være på en index.html forside



Måske kan dette bruges?

Fold kodeboks ind/udJScript kode 




Indlæg senest redigeret d. 24.02.2012 15:41 af Bruger #10410
Problemet med at sende videre til en anden web adresse (fx. www.m.dinside.dk eller www.dinside.dk/m/) er at du får dublicate content på dit website, dvs. google banker dig tilbage til stenalderen. Hvis det er et intranet eller lignende der alligevel ikke indekseres af google er det lige meget, men alt andet bør du gøre det med css hvis du kan komme afsted med det.



t