Råd og vejledning til at forøge traffik.

Tags:    vejledning traffik

<< < 12 > >>
Hej udviklere.

Jeg har i nu 6-8 måneder haft en video side oppe, www.fniis.dk, som jeg tror de fleste herinde kender til :-)

Jeg arbejder rigtigt hårdt på at få den ud til verden, og bruger følgene metoder:

Facebook markedsføring via facebook sider.

Google Adwords.

T-Shirts.

Backlinks.

Har i nogen gode råd ang. flere besøgende :-)?



11 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ved godt du ikke vil høre det, men som Martins pointe, der er ikke så stort et behov for en ny video side, vi har youtube. Der eksisterer andre ja, men de største eksisterede før youtube eller blev skabt i ca. samme periode.

Men hvis du vil have nogle råd:
- Lad vær med at bruge adwords, facebook reklamer. Spild af penge, giver et enkelt besøg, men ikke vedvarende læsere/besøgende
- Lær basal SEO og begynd på det, eller betal dig til det.
- Lav en facebook gruppe, g+-gruppe og en twitter profil. Lav en fan base og del dagligt en sjov video. Så på siden kan der stå noget med: "Følg os på facebook og se den daglige sjove video" eller noget i den stil

Det vigtigste er virkelig at få stablet den fanbase på benene, denne side kan kun overleve ved at få jævnligt de samme besøgende.

Og ja, har været inde på din side før (et par uger side), men gik hurtigt væk fra den og brugte den slet ikke.
Personligt synes jeg bare ikke så godt om designet, men kan det er jo bare min personlige holdning.



@Michael, det kan godt være - men det ændrer ikke på at de er en flok fantaster.

SEO er et fuldstændigt misforstået koncept. Tosserne har taget det hele og vendt det på hovedet.

SEO-"eksperterne" er altid meget mystiske og har alverdens små tricks og finurligheder. Idéen om at optimere til søgemaskiner er fin nok, men i virkeligheden, så er det slet ikke så svært som folk prøver at gøre det til.

Søgemaskiner bygges til at kunne kende forskel på godt og dårligt indhold - på en række parametre. For eksempel er et parameter, hvor meget andre linker til den side - jo flere mennesker der linker, jo mere anerkendt er den. Den disciplin vi kender som SEO går ud på at opnå en bedre placering end du egentlig fortjener...

Det gælder om at dit indhold skal være af høj kvalitet. Du skal lave URL strukturer der giver mening. Din markup skal være pæn og ren. Hav title-tags der giver mening, hav description meta på hver side med en relevant tekst. Og så skal du sørge for at din side tager højde for folk med screenreaders, indholdsrækkefølge, skiptocontent links, alt-teksts osv osv...

Hvis du gør alt det, så er der ingen whitehat-seo teknik der kan forbedre din pagerank eller noget som helst.

SEO folk siger, tilføj alt tags til dine img tags! - Folk med hjerne siger, tilføj alt tags til dine img tags, for at hjælpe handicappede folk. Og Google belønner folk med hjerne.

Min anke er at folk tager det forkerte fokus - det hele er upsidedown. Lær at lave gode hjemmesider, og skid på de folk der prøver at lave en industri ud af at mystificere søgemaskiner. Så får vi forhåbenligt gjort alle de SEO-idioter arbejdsløse og vi får et internet med mindre støj.

Edit: Googlede lige "SEO is bullshit". Jeg er åbenbart ikke ene om min kritik. Fandt lige dette lille billede med medfølgende "digt"; http://contrast.ie/blog/seo-is-bullshit/

Grunden til mit SEO er bullshit udsagn var fordi folk opfordrede OP til at udøve SEO. WHAT? Problemet er da ikke at folk ikke ser hans side når de søger - det er at hans side ikke har noget indhold som folk kunne finde på at søge efter. Hvis folk vil se dumme videoer leder de på YouTube.



Indlæg senest redigeret d. 26.02.2012 12:48 af Bruger #17015
Problemet er vel at dit site ikke er unikt nok :)



Var ikke rigtigt svaret på mit spørgsmål :)




Og så alligevel jo, måske du skulle gå i tænke box, finde ud af hvordan du kan gøre dit site mere unikt, og mere interessant.

Hvis du leder efter standard svarende, så køb noget reklame plads på diverse sider, del foldere ud, invester i noget SEO etc.




Ved godt du ikke vil høre det, men som Martins pointe, der er ikke så stort et behov for en ny video side, vi har youtube. Der eksisterer andre ja, men de største eksisterede før youtube eller blev skabt i ca. samme periode.

Men hvis du vil have nogle råd:
- Lad vær med at bruge adwords, facebook reklamer. Spild af penge, giver et enkelt besøg, men ikke vedvarende læsere/besøgende
- Lær basal SEO og begynd på det, eller betal dig til det.
- Lav en facebook gruppe, g+-gruppe og en twitter profil. Lav en fan base og del dagligt en sjov video. Så på siden kan der stå noget med: "Følg os på facebook og se den daglige sjove video" eller noget i den stil

Det vigtigste er virkelig at få stablet den fanbase på benene, denne side kan kun overleve ved at få jævnligt de samme besøgende.

Og ja, har været inde på din side før (et par uger side), men gik hurtigt væk fra den og brugte den slet ikke.
Personligt synes jeg bare ikke så godt om designet, men kan det er jo bare min personlige holdning.


Stefan, er du sikker på du har været derinde siden vi har skiftet design :)?



Jeg må sku desværre give Martin ret. Især når han siger:

Og så alligevel jo, måske du skulle gå i tænke box, finde ud af hvordan du kan gøre dit site mere unikt, og mere interessant.

Der findes 100 sites, der gør det samme og en del af dem gør det bedre. Så hvorfor skal jeg bruge dit og ikke de andre. Umiddelbart ser det også ud til de har flere videoer. Hvilket må siges, at være det primære for et video site.



Stefan, er du sikker på du har været derinde siden vi har skiftet design :)?


Lagde skam godt mærke til det blå tema nu, men tror mere det skyldes opsætningen. Fra forsiden af synes jeg det hele virker overfyldt, men det er jo pointen og normalt for sådanne sider. F.eks. når jeg normalt bruger youtube søger jeg kun, jeg går aldrig ind på forsiden og se alle de videoer som bliver præsenteret for mig.




Enig med Martin og de øvrige kommentarer. Hvis du ikke har unikt og originalt indhold er det svært at skabe væsentlig trafik. Eneste kommentar: SEO er bullshit. Glem det ord hurtigst muligt.

Hvis du kigger på dine potentielle besøgende - det er folk der gerne vil se videoer. Det er der andre steder på nettet man kan - og især henledes tankerne på YouTube. Kan du noget de ikke kan, og gør bedre? Det skal du finde ud af - for hvis du gør - så er det dét som du skal slå dig op på. Hvis du ikke gør noget bedre end dem, så luk dit projekt ned og find på noget andet. Hvis du ikke løser et problem for folk eller opfylder et behov - så bruger de ikke dit produkt. Og så spilder du bare din tid og dine penge.

Jeg har ikke brugt særligt lang tid på at se på din side - jeg har ikke nogen umiddelbar interesse i at se videoer. Men helt generelt, så er video sider ved at være en uddød race. Primært på grund af YouTube. De leverer et produkt der er gratis og bedre end de fleste andre. Der er kun plads til få andre niche produkter, som for eksempel Vimeo.

Hvad var dit oprindelige mål med siden? Hvilket behov var det du mente, at din side ville udfylde?




Indlæg senest redigeret d. 26.02.2012 01:52 af Bruger #17015
@Gustav
Eneste kommentar: SEO er bullshit.


Det var da noget af en udmelding. Det er der sgu nok mange mennesker der bliver kede af, hvis du fortæller dem det. ;)



<< < 12 > >>
t